Industrija video igara pretežno je muško područje. Prema najnovijim istraživanjima žene čine tek 22% zaposlenih, no ta depresivna brojka ipak je pokazatelj rasta, jer je prije samo desetak godina ona iznosila mizernih 11.5%. Iako su poslovi u velikim studijima za mnoge nedostižni, snažna indie zajednica pruža odličnu platformu za razvoj i start svima koji se žele okušati u ovom području.
U njoj se trenutno pojavljuju iznimno talentirane žene, koje samostalno ili u timovima, proizvode smiješne, provokativne i jednostavno prekrasne igre.
CNET sastavio je popis najboljih, a mi vam predstavljamo neke od njih.
JOURNEY
Zadivljujući vizualni dojam, nezaboravna glazba i užitak u otkrivanju, čine ovu igru, koju je producirala Robin Hunicke, drugačijom od drugih. Putujući kroz pustinju, cilj je doći do planine. Igra vas na putu povezuje s drugim igračima, koji ne mogu govoriti, ali vam mogu pomoći, iako ih na kraju morate napustiti.
ANALOGUE: A HATE STORY
Igra koju je programirala, osmislila i režirala Christine Love, smještena je u budućnost, u vremenu u kojem muškarci vladaju, a žene su podložne. Osmišljena je na način da ste primorani istraživati te uloge, koje su ispunjene velikom dozom drame i različitih ‘gadosti’.
Cilj je istražiti sudbinu broda Mugunghwa, koji je 600 godina ranije prevozio putnike u akciji osnivanja prve međuzvjezdane kolonije, a koji je misteriozno nestao te se jednako misteriozno sada pojavljuje. U međuvremenu, na njemu je evoluirala društvena zajednica, no svi njezini pripadnici su mrtvi. Uz pomoć dva preživjela avatara te dnevničkih zapisa, cilj je otkriti što se zapravo dogodilo.
DYS4IA
Samostalni projekt Anne Antrophy, kreatorice nekonvencionalnih, smiješnih, subverzivnih Flash igrica, temelji se na autobiografskoj priči o terapiji nadomještanja hormona i krizi rodnog identiteta. Igricu odlikuje komunikacijski element: prevladavanje situacija poput depilacije, uzimanja pilula i izbjegavanja ogledala, koje potiču razumijevanje stvarnog procesa obilježenog otuđenjem i izolacijom, kako od strane vanjskog svijeta, tako i unutar vlastitog tijela.
BLACKWELL’S ASYLUM
Igrica koju je režirala Claudia Bille Straede temelji se na stvarnom iskustvu novinarke Nellie Bly, koja je 1887. godine inscenirala ludilo kako bi se infiltrirala u žensku psihijatrijsku bolnicu na otoku Blackwell u New Yorku. U igrici ste vi Bly koja želi pobjeći od ludnice i njezinih doktora i sedativa, kroz maglovite hodnike ‘bolesno’ zelenih zidova i iskrivljene percepcije, koja stvara dojam straha i ludila.
AMONG THE SLEEP
Još jedna posebna horor igrica, koju je iscrtala Karoline Aske, programirala Alexandra Skimmeland i oblikovala Tina Alfredsen, stavlja vas u perspektivu dvogodišnjeg djeteta, kojega u noćnim lutanjima kućom proganjaju neimenovane pojave. Priča daje snažni prikaz straha malog djeteta i načina na koji se neke pojave, koji se odraslima možda čine nevažnima, mogu pretvoriti u čudovišta.
REDSHIRT
Projekt Mitu Khandaker bazira se na pitanju “Što da je u Zvjezdanim stazama postojao Facebook?”. Igrica vas vodi kroz razine svemirske posade, od najnižeg člana u crvenoj košulji prema višim položajima, na način da gradite svoju društvenu mrežu na Spacebooku. Svakodnevno morate komunicirati s prijateljima, pobrinuti se da obavite dovoljan broj Spacebook akcija i sl., jer jedino tako možete napredovati.
THE YAWHG
Autorica odličnih web stripova, Emily Caroll, zaslužna je za vizualni identitet ove igrice u kojoj sami odabirete svoju pustolovinu, što vam omogućuje da svaki put igrate novu igru. Priča govori o zloj Yawhg, koja se vraća u grad, a na vama je da kreirate kako će stanovnici do tada živjeti i što će učiniti kada se naposljetku pojavi. Sudbina zajednice ovisi o postupcima individua i odlukama koje će donijeti.
DEPRESSION QUEST
Malo je igrica poput ove, koju je programirala, dizajnirala i djelom napisala Zoe Quinn. Igrica se temelji na tekstu i u njoj nema čudovišta koje morate pobijediti, barem ne u klasičnom smislu. Priča vas vodi kroz život osobe koja se bori s intezivnom depresijom, a na vama je da odaberete u kojem će se smjeru kretati, s time da su vam opcije iznimno zanimljive. Kao i u stvarnom životu, što je dublja depresija, to vam je manje opcija na raspolaganju i tim je teže izvući se.
CAVE! CAVE! DEUS VIDET
Igra koju je vizualno oblikovala Claudia Molinari, a napisao Matteo Pozzi, pruža vam priliku da istražite rad flamanskog umjetnika Hieronymusa Boscha tj. njegov triptih Iskušenje Svetog Antuna. Priča prati Hoodieja, štreberskog samotnjaka, na školskom izletu u muzej. Hoodie, koji osijeća snažnu povezanost sa slikom, susreće stranca koji mu nudi dvije opcije: ili da uči o životu u umjetnikovo doba ili da, detaljnim proučavanjem likova, istraži sedam smrtnih grijeha prikazanih na slici.
TENGAMI
Igra koju je sukreirala Jennifer Schneidereit u jednakoj je mjeri posvećena atmosferi i umjetničkom segmentu, koliko i samom igranju. Bazirana na ‘pop-up knjigama’ i smještena u mistični feudalni Japan, igra istražuje veličanstveni svijet od papira, nudi rješavanje zadataka kroz ‘pop-up’ mehanizme: povlačenjem kartica i okretanjem stranica istražujete svijet u potrazi za trešnjinim cvijetom, kako bi ga vratili natrag na njegovo stablo.
Ostale igre sa CNET-ovog popisa, potražite ovdje.