Bitchmagazine je nedavno objavio osvrt na zanimljivu studiju Mirian Forman-Brunell naslovljenu Babysitter: An American History (po naški: Povijest bejbisiterica u Americi). Možda vas pomisao na čitanje povijesti bejbisiterica i ne rajca baš pretjerano (ne zvuči baš kao najuzbudljiviji posao na svijetu – sjediš na kauču i paziš da klinac ne razbije glavu), no možda ćete ponovno promisliti ako vam kažemo da studija Forman-Brunell ne obuhvaća samo mijenjanje pelena i pripremu bočica, već povlači važna pitanja poput financijske i seksualne neovisnosti mladih djevojaka.
Pojava bejbisiterica vezana je uz prodor tinejdžerki na američku kulturalnu scenu u razdoblju tzv. ‘burnih dvadesetih’. Zarađivanje čuvanjem tuđe djece, objašnjava Forman-Brunell, predstavljao je kompromis između želje za osobnom i ekonomskom neovisnošću samih djevojaka, te nastojanja njihovih roditelja da ih zadrže u kućama.
Jedan od najzanimljivijih (i svakako najprovokativniji) djelova knjige jest onaj posvećen urbanim mitovima i kulturalnim predodžbama o bejbisitericama. Ispada kako se na iste oduvijek gledalo s dozom sumnjičavosti i nepovjerljivosti. Kad se sve zbroji i oduzme, najrašireniji stereotip jest onaj o naivnoj seksi tinejdžerki koja je redovito predmet fantazija svoga poslodavca (npr. The Babysitter sa Alicijom Silverstone). Osim toga, curke / tete koje čuvaju tuđu djecu često se percipira kao gramzljive oportunistkinje kojima je jedini cilj zavesti dobrostojećeg pater familiasa (sjećate se Ruke koja njiše kolijevku? Hmm, kad malo bolje razmislim ni kreštava Fran Fine nije daleko od toga, iako ona nije bejbisiterica nego dadilja – al´ znate što mislimo). Uglavnom, početkom 60ih sloboda djevojaka da se seksualno izraze potpirila je želju da ih se kontrolira i to je odvelo u dva ekstrema: ili u pornofilmove gdje su one postale lovina, ili u slasher filmove gdje su kontrolirane na neke druge načine.
Najveća zamjerka koju recenzentica na bitchmagazine.org upućuje knjizi jest činjenica da pod pojmom bejbisiterice podrazumjeva isključivo mlade bijele djevojke iz srednje klase. Bilo bi zanimljivo čitati istu tu povijest kada bi u njeno središte postavili npr. stričeke bejbisitere (malo ih je, al´ ih ima!).