Antony Hegarthy i Marina Abramović u posljednje se vrijeme intenzivno druže, a posljedice će biti doslovno epskih razmjera. Naime, probe za operu Život i smrt Marine Abramović u režiji Roberta Wilsona već su u tijeku, a komad će se premijerno izvesti na Manchester International Festivalu ovoga ljeta.
Opera o vlastitom životu i radu prvi je Marinin veliki projekt nakon prošlogodišnje retrospektivne izložbe u njujorškoj MOMI, koju je posjetilo 850 000 ljudi. Antony Hegarthy za ovu će priliku komponirati, naravno − glazbu, no uz Marinu, Williema Dafoea te brojne poznate internacionalne umjetnice i umjetnike iz “branše” performansa, pojavit će se i na stageu. Rad na operi odgodio je turneju i promociju novog albuma Antony and the Johnsonsa, Swanlights, koji je izbačen u listopadu 2010.
Soundtrack opere koja će Marinin život pratiti od njenoga djetinjstva u Srbiji do onoga što u umjetnosti radi danas, kombinirat će nove, autorske kompozicije i tzv. world music. Abramović ju je opisala kao seriju rođenja i sprovoda duše.
Iz onoga što su ovo dvoje umjetnika jedno o drugome rekli u vrijeme samih početaka rada na probama, može se zaključiti da je level međusobnog obožavanja na visini. Ipak, odnos im se temelji na slušanju više nego na govorenju: pričaju radije onda kada se misao pretvori u nešto što se u tom trenutku čini kao full conclusion.
Abramović i Hegarthy upoznali su se prije 3 godine na partiju kod Björk i Matthewa Barneya. “I wanted to know everything about him”, rekla je Marina. Nema sumnje, iz ovog “klika” nastat će nešto o čemu će se dugo govoriti i pisati.
Marina Abramović jedna je od začetnica onoga što u umjetnosti danas smatramo performansom. Povijest njene karijere, njenog korištenja tijela i govora iz tijela dovoljno je “dugačka” za operu. Novi album Antony and the Johnsonsa, “Swanlights”, tijelom i odnosom tijela prema elementu zemlje okupiran je gotovo apokaliptički. Naslovnu stvar albuma i priču o tome kako je nastala, poslušajte ovdje. [J.Gr.]