Prošlog je tjedna u San Francisu održana najveća svjetska konferencija zaposlenih u industriji video igrica, Game Developers Conference 2014. Događaj su obilježila dva nadahnuta govora, game designerice Elizabeth Sampat i game developera Manveera Heira, koji su zagovarali različitost u industriji video igrica.
Sampat je govorila o položaju žena u gamerskom svijetu i mitovima koji ih okružuju, a prvi koji je srušila bio je onaj da žene ne žele raditi u industriji video igrica.
Svojim je istraživanjima provedenim putem društvenih mreža, mailing lista ili osobno, pokazala da se 45% žena iz industrije, oduvijek željelo baviti razvojem i dizajniranjem igrica. Međutim, kaže ona, prilikom zapošljavanja gamera, ne treba se ograničiti samo na one koji taj interes imaju oduvijek, već u obzir uzeti i one koji su zainteresirani u ovom trenutku, jer u suprotnom priliku ne dobiva više od polovice žena.
Pri zapošljavanju, veliku ulogu igra i unutarnja atmosfera, odnosno kultura tvrtke, budući da poslodavci žele uposliti gamere koji će se dobro uklopiti, međutim jedna je stvar kada se novi kandidat nije u skladu s okvirnom politikom tvrtke, a druga kada se ne smatra pogodnim jer ne dijeli isti smisao za humor ili interes ispijanje alkohola. „Ako ne možete pronaći ženu koja odgovara kulturi vaše tvrtke, jeste li pomislili da možda s kulturom vaše tvrtke nešto nije u redu?“, poručila je Sampat.
Prvim korakom k rješenju smatra priznanje da dosadašnji sustav ne valja, pri čemu nikoga, pa ni žene, ne oslobađa odgovornosti, jer smo sudjelovanjem u njemu svi odgovorni. Jasno je naglasila: “Ako za tebe nema mjesta u industriji igrica, onda je*** industriju igrica. Ne želim biti ovdje ako ti ne možeš biti ovdje. I ovo je nešto što si konstantno moramo govoriti …. Moramo podsjećati jedni druge da nismo uljezi. Mi pripadamo ovdje. I svaki dan, u svakoj prilici, moramo stvoriti mjesta jedni za druge”.
Maveer Heir je pak upozorio na neadekvatan odnos igrica prema manjinama i utjecaj koji to može imati na krajnje korisnike i stvarni život, te zamolio kolege da promjene način na koji ih se predstavlja. Optužio je industriju za mizoginiju, seksizam, nacionalizam, etnocentrizam, homofobiju, transfobiju, queerfobiju i za druge oblike društvene nepravde, te zahtijevao promjenu, što su pljsekom podržali ostali sudionici konferencije.
Kritizirao je poznato istraživanje o ekonomskoj (ne)isplativosti igrica u kojima glavnu ulogu imaju ženski likovi, Bena Kuchere. Heir naglašava kako su zaključci istraživanja doneseni na temelju neuvjerljivih podataka i da su pristrani.
Svoju je vojsku, kako je nazvao publiku,pozvao da uoče probleme, prošire svijest o njima te da osmisle nove, bolje igrice.