Objavljeno

Motovun: Redateljice i njihovi filmovi

Na ovogodišnjem Motovun Film Festivalu, koji se održava od 28. srpnja do 1. kolovoza, prikazivat će se tematsko feministički filmovi o prilično opakim ženama, koje žestoko žive i žestoko sviraju u programu ‘Tko je ubio Barbie?‘.

Projekcije počinju filmom o ženskoj žudnji i emocijama Romance Catherine Breillat, jedne od najnagrađivanijih i najosporavanijih europskih autorica, kojoj se zamjeraju eksplicitni prizori erotike i nasilja. Slični pokušaji diskreditiranja radi brige za javni moral pratili su i karijeru njene kolegice Virginie Despentes (na slici) koju domaća publika poznaje po kontroverznom filmu Rasturi me, a na Motovun FF-u se prikazuje njezin Mutantes: Punk Rock Feminism, dokumentarac o radikalnom feminističkom pokretu, pro-seks, koji se 80-ih javlja u SAD-u i zagovora oslobađanje pornografije od patrijarhalne kontrole.

Da se radikalnom queer politikom ne moraju baviti samo žene, dokazuje parodični film o revoluciji i seksualnosti Raspberry Reich u režiji kanadskog redatelja i pornografa Brucea LaBrucea, a tu je i dokumentarac Tracy Flannigan Rise Above o lezbijskoj punk skupini Tribe 8 iz San Francisca, čiji su koncerti vrvjeli seksom na pozornici, simboličkim kastracijama i sado-mazo interakcijom s publikom.

Projekciji filmova pridružit će se aktivistica, feministkinja i filmska teoretičarka Mima Simić, koja je i sama protagonistica dokumentarca o kompliciranim odnosima na zagrebačkoj lezbijskoj sceni. Film je još u fazi produkcije, ali će Mima otkriti nešto više o njemu te s publikom prokomentirati sadržaj ovog programa.

Motovun ove godine ugošćuje i dvije redateljice s najvećim filmskim priznanjima u Europi.

Dva najveća europska filmska festivala ‘poharali’ su muškarci, među koje su se ipak vješto ugurale dvije redateljice. U Berlinu je Srebrnog medvjeda za film Sestra dobila Švicarka Ursula Meier kojoj je to drugi film, i prvi veliki u konkurenciji najjačih te studentica filma prestižne moskovske škole VGIK Taisia Igumentseva. U Cannesu je bilo još manje mjesta za autorice te su u vrijeme održavanja festivala komentatori često isticali potpunu spolnu neravnopravnost u glavnom programu, no Igumentseva je među malobrojnim ženama koje su se kući vratile s nagradama.

Njezin film Put ka dobio je prvu nagradu u programu Cinefondation, koji ističe izuzetna ostvarenja studenata ‘sljedeće generacije’ autora.


Povezano