Radionica likovne kritike: Pisati o suvremenoj umjetnosti

Ove godine radionica likovne kritike HS AICA, Pisati o suvremenoj umjetnosti, nosi naslov Izložbene kartografije: kritički instrumentarij, izložbeni i kustoski narativi. Radionica se održava u Rijeci 12. i 13. siječnja od 16 do 19 sati.

Na sudjelovanje u radionici pozvani su studenti/ce završnih godina, kao i diplomanti studija povijesti umjetnosti, Akademije i srodnih društveno-humanističkih usmjerenja, kao i oni zainteresirani za praktično bavljenje likovnom kritikom i pisanje o vizualnoj umjetnosti. Aktivnim sudjelovanjem u raspravama i susretima, te autorstvom teksta temeljenog na kritičkoj analizi tema obrađenih u sklopu programa, polaznice/i radionica stječu tzv. završno uvjerenje. Radionica se odvija na hrvatskom jeziku.

U praktičnom i teorijskom obliku radionica se posvećuje pisanju o suvremenoj umjetnosti, s posebnim naglaskom na medijaciji kao neizostavnom segmentu umjetničke i kustoske prakse. Na radionici, polazimo od pitanja kako pisana riječ može biti saveznik suvremene umjetnosti i pomoći njenom boljem razumijevanju? Kakvi su tekstovi komunikativni za širu publiku? Naposljetku, koju publiku imamo pred očima kada, kao kritičari ili kustosi izložbi, pišemo najave izložbi i osvrte o njima?

Radionica u Rijeci, koju vode povjesničarke umjetnosti Ivana Meštrov i Ksenija Orelj, strukturirana je u formatu od 2 x 3 sata i vezana uz aktualnu muzejsku izložbu Sanje IvekovićMAKE UP – MAKE DOWN“. U prvom dijelu polaznici/e sudjeluju u vodstvu i razgovoru s kustosicama video-retrospektive, Brankom Benčić i Sabinom Salamon. U drugom dijelu osvrću se na izložbenu povijest umjetnice te uspoređuje recentnije tekstove o njezinim izložbama vodeći se naglaskom na analizi uloge kustosica kao medijatorica – kako razlažu izložbeni narativ, koje teme artikuliraju, na koji način kontekstualiziraju izložene radove te povezuju jezik umjetnosti i društveni kontekst. Uspoređuju se tekstovi različitih autora i vrsta (kustoski, tekst umjetnice, medijski osvrti) i sagledavaju specifičnosti medija tj. čitateljstva za koje je tekst pisan.

Prijave na radionicu zaključno s 5. siječnja 2022. molimo pošaljite na: ksenija.orelj@mmsu.hr (ime i prezime, kontaktni podaci, kratka biografija, motivacija i interesi). Nakon prijave svakom sudioniku/ci bit će poslani odabrani tekstovi koje je potrebno pročitati prije održavanja radionice.