Kulturpunktova tribina: Umjetničko istraživanje – kritika i praksa

Vizual: Zoran Đukić

U okviru višegodišnje programske linije posvećene kritici suvremene umjetnosti u regiji, Kulturpunkt.hr otvara prostor za susret kritike i prakse. Online tribina posvećena umjetničkom istraživanju u domeni vizualne umjetnosti udružit će kustosku, kritičarsku i umjetničku vizuru.

Tribina nastaje u suradnji sa srpskim portalom SEEcult.org i održat će se u četvrtak, 1. travnja u 18 sati na Facebook stranicama Kulturpunkta i SEEculta.

Umjetničko istraživanje je široka i fluidna kategorija koja u praksi poprima različita značenja. Ipak, kada govorimo o umjetničkom istraživanju najčešće govorimo o praksama koje spajaju umjetničke pristupe s metodama rada koje se preuzimaju iz drugih područja kao što je znanstveno istraživanje. Drugim riječima, radi se o procesima za koje se vežu odrednice kao što su inter- ili transdisciplinarnost, hibridnost i procesualnost.

Upravo zbog svoje otvorenosti, ovakve se prakse suočavaju s izazovima na više razina: od osmišljavanja, provedbe i produkcije, pa sve do interpretacije i recepcije. Polazeći od ovih izazova, tribina će rastvoriti kompleksno i živo polje umjetničkih istraživanja. Prepoznavanje i definiranje specifičnosti ovakvih radnih procesa, (ne)mogućnost njihove realizacije koju uvjetuju vanjski faktori, prisutnost i uloga umjetničkih istraživanja u akademskom kontekstu te izazovi koje umjetnička istraživanja postavljaju kustoskom radu i kritičarskom pristupu neka su od pitanja koja će ova tribina postaviti.

U razgovoru će sudjelovati umjetnica Katerina Duda, kritičarka Miona Muštra te kustosica i kritičarka Maja Ćirić, a vodit će ga kustosica Lea Vene.