Kulturpunkt i Muzički Biennale Zagreb: radionica glazbene kritike

Otvorene su prijave za radionicu glazbene kritike koju organiziraju Kulturpunkt i Muzički Biennale Zagreb. Radionica je namijenjena svima koji se žele okušati u pisanju o suvremenoj glazbi, a vodit će ju glazbeni kritičar i muzikolog Trpimir Matasović. Prateći program Muzičkog Bienallea Zagreb, polaznici/e će dobiti priliku usavršiti svoje kritičko-analitičke vještine i pritom se upoznati s izazovima i čarima pisanja o različitim žanrovima suvremene glazbe.

MBZ međunarodni je glazbeni festival koji se održava od 1961. godine, u potpunosti posvećen novoj glazbi svih žanrova. Raznovrsan festivalski program ove dugovječne i značajne manifestacije posvećen je „novoj glazbi“, a sastoji se od koncerata simfonijskih orkestara i komornih ansambala, projekata eksperimentalnog glazbenog teatra i suvremenog plesa, jazza, elektroničke i alternativne glazbe.

Radionica će se održati tijekom trećeg bloka MBZ-a, od 15. do 17. srpnja. Program festivala dostupan je ovdje. Riječ je o intenzivnoj edukaciji tijekom koje će polaznice i polaznici pratiti program MBZ-a te pisati kratke osvrte o odabranim izvedbama. Svaki dan prije početka glazbenog programa sudionici/e će se na susretima s voditeljem upoznavati sa specifičnostima pisanja o glazbi te brusiti svoje alate za slušanje, interpretaciju i analizu. Nakon završetka MBZ-a, 18. srpnja, predviđen je zaključni susret s voditeljem. Tekstove nastale na radionici autorice i autori imat će priliku objaviti na Kulturpunktu.

Voditelj Trpimir Matasović diplomirao je muzikologiju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i studirao dopunski studij švedskoga jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Usavršavao se na ljetnim školama Instituta Sigurðura Nordala i Islandskoga sveučilišta u Reykjavíku te Sveučilišta u Oslu. Na Hrvatskoj radioteleviziji stalni je vanjski suradnik Glazbenoga programa od 1994., uz povremenu suradnju s Kulturno-znanstvenim i Dramskim programom. Od 2018. godine u je radnom odnosu u Glazbenim sadržajima Hrvatskoga radija. Bio je novinar i urednik u Redakciji kulturnog programa Radija 101, a kraće vrijeme i urednik-redaktor u Informativnom programu. Od 2000. do 2016. bio je novinar i urednik u Zarezu. Povremeno je objavljivao u Večernjem listu, Jutarnjem listu, Vijencu i Cantusu.

Radionica je besplatna, a broj polaznika je ograničen. Prijava treba sadržavati ime i prezime, motivacijsko pismo s osnovnim biografskim informacijama te primjer (objavljenog ili neobjavljenog) teksta iz područja  kritike ili teorije suvremene glazbe. Prijave šaljite putem maila s naslovom „Radionica glazbene kritike“ na prijave.kurziv @gmail.com, najkasnije do 9. srpnja.