Ciklus austrijskog avangardnog filma: “Shirley – Vizije stvarnosti”

Film “Shirley – Vizije stvarnosti” (2013.) Gustava Deutscha kroz 13 slika Edwarda Hoppera koje su oživjele na filmskom platnu pripovijeda priču jedne žene koja nam omogućava da kroz njezine misli, osjećaje i refleksije sagledamo jednu epohu američke povijesti.

Shirley je žena u Americi 30-ih, 40-ih, 50-ih i ranih 60-ih godina. Jedna žena koja u svojem poslovnom i društveno-političkom angažmanu želi suodlučivati o tijeku priče. Jedna žena koja realnost godina Velike depresije, svjetskog rata, ere makartizma, rasnih sukoba i pokreta za ljudska prava nikad nije shvaćala tek kao danost, nego kao nešto što je čovjek stvorio i što se može promijeniti. Jedna žena kojoj je kao glumici poznato insceniranje stvarnosti, koja je može preispitivati i samostalno oblikovati, jedna žena svoju budućnost i samoodređenje ne vidi u samostalnoj karijeri zvijezde, nego stremi društvenoj djelatnosti kao članica kolektiva. Jedna žena koja se ne poistovjećuje s prevladavajućom rodnom ulogom bračne partnerice, no svejedno želi imati životnog partnera. Jedna žena koja se ne želi pomiriti s trenutkom poslovne krize, koja ne pristaje na kompromise, a svejedno ne zazire od toga da prihvati poslove koji joj osiguravaju egzistenciju. Jedna žena koja se u trenutku privatne krize odlučuje za partnera i na drugo mjesto stavlja svoje poslovne interese. Jedna žena koja na političku represiju reagira ljutnjom, ali ne i razočaranjem i koja za izdaju ima jedino prijezir.


Povezano