Treći IDAHOT blok

U sklopu 14. Vox Feminae Festivala koji se ove godine održava online, publici od 8. do 24. svibnja na portalu voxfeminae.net predstavljamo više od 40 filmova na temu rodne ravnopravnost,stvaralaštva i postignuća žena, nestereotipnih rodnih uloga, feminizma, LGBTIQ+ pitanja te rodno osviještenog društvenog angažmana.

Filmovi se prikazuju u 5 blokova, a svaki blok će na portalu biti dostupan 3 dana, odnosno 72 sata. Blokove objavljujemo ponedjeljkom i petkom u  podne, a sve projekcije u potpunosti su besplatne.

Osim Nagrade žirija, po završetku festivalskog programa autorima/cama dodjeljujemo i Nagradu publike – o kojoj odlučujete upravo vi. Zato vas pozivamo da filmovima ostavite ocjene i tako doprinesete online izdanju festivala te podržite filmašice i filmaše čiji su vas se radovi posebno dojmili.

***

THE UNLIKELY STORY OF THE LESBIANS OF FIRST FRIDAY
R: Kathryn L Beranich
SAD / 2019. / dokumentarni film / 75′

U 1980-ima, grupa pod imenom First Firday oformila se iz mašte skupine lezbijki koje žive u gradu Roanoke u Virginiji. Neke su bile lokalne žene, a neke su se doselile iz Roanoke Valley (doline Roanoke) zbog posla. Radnja se odvija u doba Reagana kada su homoseksualci omalovažavani, posebno u Biblijskom Pojasu. Potaknute radošću međusobnog slučajnog upoznavanja, grupa je stvorila siguran prostor, organizirala fantastična događanja i stvorila zajednicu trajnih prijateljstava u sjeni moralne većine. Maleni komadić lezbijske povijesti priča se kroz glasove i anegdote članica First Friday grupe i žena koje su se pridružile zabavi.

In the 1980’s, a group calling itself First Friday sprung fully formed from the imaginations of a group of lesbians living in the small city of Roanoke, Virginia. Some of the women were locals and some moved to the Roanoke Valley for employment. It was the Reagan era and homosexuals were vilified, especially in the Bible Belt. Spurred on by the pure serendipity of finding each other, the group created safe space, threw fantastic events and grew a community of lasting friendships, all in the shadow of the Moral Majority. This little slice of lesbian history is told through the voices and anecdotes of First Friday members and the women who joined in the fun.

UNFERFRAUEN – LESBIAN LIFE AND LOVE IN THE GDRa
R: Barbara Wallbraun
Njemačka / 2019. / dokumentarni film / 77′

Dokumentarni film koji priča životne priče šest lezbijki iz doba Njemačke Demokratske Republike – u velikom gradu, ali i u ruralnim područjima – kako su živjele i voljele u istospolnim odnosima. Ovih šest različitih biografija predstavlja neispričanu lezbijsku povijest, od intimnih ljubavi do državne opresije. Oblikovane socijalizmom, kako su ove majke, radnice i borkinje, često „nevidljive“ lezbijke, živjele?

Lesbian life and love in the GDR is a documentary which tells the life stories of six lesbian women in the GDR – in the big city as well as in rural areas – and how they lived and loved in same-sex relationships. These six very different biographies are representative of untold lesbian history, ranging from intimate love stories to accounts of state repression. Shaped by socialism, how did these mothers, workers and warriors, often “invisible” lesbians, live?

XY
R: Anna Karín Lárusdóttir
Island / 2019. / igrani film / 15′

Lísa ima 15 godina i živi s majkom u predgrađu na Islandu. Ona se razlikuje od drugih vršnjakinja iako još nije dosegla pubertet. Izolirana je i ima veliku tajnu o sebi. Uobičajeni neugodni posjeti doktorima i borba s vlastitom slikom prikazuju njezin svakodnevni život. Izbjegava vršnjake, posebno djevojčice s kojima se ne osjeća povezano. Jedna od djevojčica je njezina prijateljica iz djetinjstva, Bryndís, koju je Lísa kroz godine odgurnula od sebe. Kada Bryndís počnu maltretirati dečki iz razreda, Lísa joj se odluči vratiti. Ponovno se udružuju i ona povjeri Bryndís svoju tajnu. Bryndísina znatiželjnost navodi Lísu da otkrije još tajni o svojem tijelu i medicinskoj povijesti.

Lísa is fifteen years old and lives with her mother in the suburbs in Iceland. She is different from girls her age, but she hasn’t reached puberty. She is isolated and has a big secret about herself. Regular uncomfortable doctors visits and struggling with her self image demonstrates her everyday life. She avoids her peers, especially the girls who she feels very disconnected from. One of these girls is her childhood friend Bryndís, which Lísa has pushed away over the years. When Bryndís is being bullied by some boys in their class Lísa decides to reach back out to her, the two reunite, leading her to tell Bryndís about her secret. Bryndís’s curiosity and bluntness leads Lísa to discover more secrets about her body and even darker about her medical history.

LOLO
R: Leandro Goddinho, Paulo Menezes
Njemačka / 2019. / igrani film /

Lolo je autani gay jedanaestogodišnjak koji pokušava uvjeriti Maxa, svoju prvu ljubav, da postanu otvoreni oko svojeg odnosa na školskom partiju. „Lolo“ je gostovao na više od 70 svjetskih festivala na kojima je osvojio nekoliko Nagrada publike te Nagradu za najbolji kratkometražni LGBT film.

Lolo is an openly gay 11-year-old boy trying to finally convince Max, his first love, to go public with their relationship at the school party.

ORANGES
R: Lud Mônaco
Francuska / 2019. / eksperimentalni film / 7′

Noć je. Oko 22 sata. Mlada žena uranja u uspomene bivšeg ljubavnice, prisjećajući se sanjivih slika i zvukova. Dok piše o kraju veze intenzivno je oživljava, nanovo sve oslobađa od dana kada su se upoznale. Sasvim neočekivano dolazi do odgovora kojeg nije očekivala.

Night. Around 10pm. A young woman dives into her memories of an ex-lover, recalling dream-like images and sounds. While writing about the end of the affair she intensively revivifies it, reliving it all over again, all the way back until the day they met. Unexpectedly, she then reaches an answer she had not been looking for.

RITORNARE
R: Joelle Graham
SAD / 2019. / igrani film / 20′

Lezbijska časna sestra sa Sicilije odluči slijediti vlastiti moralni kompas izvan ograničenja konzervativne crkve i društva.

A lesbian nun in Sicily decides to follow her own moral compass, beyond the restraints of a conservative church and society.

FLUID
R: Sharon Park
SAD / 2019. / igrani film / 20′

Ryan, studentica druge godine na sveučilištu, na rubu je otkrivanja vlastite seksualnosti. Počinje istraživati 50 nijansi sivog područja seksualnosti i prihvaća da ne naginje niti jednoj strani Kinseyjeve ljestvice. Ryan poziva publiku da joj se pridruži na njezinom putu navigacije između odnosa koji su istovremeno platonski i romantični.

Ryan, a “late bloomer” sophomore student at a university, is on the brink of discovery her own sexuality and begins to explore the 50 shades of gray area of sexuality and when Ryan accepts that she doesn’t fall completely on either side of the Kinsey scale, and Ryan invites the audience on her ride as she navigates relationship that are both platonic and romantic.

THE BONY LADY
R: Thiago Zanato, Adriana Barbosa
Meksiko / 2018. / dokumentarno-eksperimentalni film / 20′

„The Bony Lady“ je film o Arely Vazquez, transrodnoj ženi i vođi kulta Santa Muerte (Sveta smrt) u Queensu, New York. Tijekom svoje godišnje proslave Bony Lady, Arely se suočava s brojnim izazovima kako bi ispunila obećanje koje je dala prije deset godina.

Ovaj film nije u natjecateljskom programu.

La Flaca is a film about Arely Vazquez, a transgender woman and leader of the Santa Muerte (Saint Death) Cult in Queens, New York. During her yearly celebration to the Bony Lady (“La Flaca” as she likes to call her), Arely faces a lot of challenges to fulfill a promise she made ten years ago.

GOD’S MISTAKE
R: Eva Matarranz, Anna Savchenko
Slovenija / 2014. / dokumentarni film / 22′

Paleta sjenila u duginim bojama. Plavuša počinje govoriti o svojem djetinjstvu u Jugoslaviji još dok je u tuđim očima bila dječak. Prijetnje psihijatrijom, vojska, škola, majka niti religija nisu poljuljali njezino uvjerenje da je rođena u krivom tijelu.

Ovaj film nije u natjecateljskom programu.

Eye-shadow’s palette in rainbow colors. A blond woman starts speaking about her childhood in Yugoslavia, as she was still, to everyone’s eyes, a little boy. Psychiatrics’ threats, military service, school, mother or religion didn’t bridle her conviction to be born in the wrong body.

ČITAV FILMSKI PROGRAM 14. VOX FEMINAE FESTIVALA MOŽETE PRONAĆI OVDJE.


Povezano