Objavljeno

Reperice koje su izmijenile hip-hop

Hip Hop je žanr u kojem dominiraju muškarci, no, usprkos tome reperice su dokazale da su žene, usprkos malom broju, neustrašive, jake i mogu parirati svojim muškim kolegama. U čast tim umjetnicama, američki časopis Bilboard objavio je prikaz reperica koje su obilježile hip hop i učinile ga ovakvim kakvim ga poznajemo.

MC Lyte

Otkada je privučena rapu zvucima Salt-N-Pepe koji su treštali iz njezina boomboxa, MC Lyte inspirira i muškarce i žene da repaju najbolje što mogu. Kroz svoje oštre tekstove, dostignuća i titulom prve reperice koja je izdala album za veliku izdavačku kuću, Lyte As a Rock 1988. godine.

“Skupljali smo se oko DJ-eva i posjećivali hip hop klubove jednom ili dvaput tjedno. Sjećam se da sam gledala Public Enemy. Petanestero njih bilo je na maloj pozornici i izvodilo Welcome to the Terrordome. Bilo je fantastično.”

“Bilo je trenutaka kad mi promotori nisu htjeli platiti koliko zaslužujem. Nisu me htjeli staviti na mjesto u rasporedu koje sam zaslužila svojim pjesmama. No ništa me nije diralo. Mi smo bili jedina kuća koja je imala tri ženska MC-ja. To je bilo nečuveno, jer se činilo da svaka kuća ima samo jednu. Istini za volju, mislim da mnoge izdavačke kuće nisu vidjele razliku među nama. Mislili su da jedan ženski MC može pokriti svu skalu ženskih MC-jeva.”

Angel Haze

U kratko vrijeme koje se bavi repanjem, Angel Haze je privukla veliku pozornost. Reperica i pjevačica, rođena u Detroitu, a odrasla u Brooklynu, ima u sebi vatru koja je zapalila njene divne ogoljene rime. Emocije vode njene poteze. Čine je stvarnom, što je iznimno cijenjeno u hip hopu.

“Živim svoj život na način da si postavljam izazove, radeći stvari u kojima nisam baš dobra. Uvijek sam imala sklonost ka riječima. Počela sam pisati poeziju, al sam onda rekla ‘zajebi to’ i počela repati. Kad sam počela repati, bila sam užasna. Tek sada postajem podnošljiva.”

“Shvatila sam koliko univerzalna glazba može biti. Može dirnuti tisuću ljudi na tisuću različitih načina. Mislim da je život filantropija. Ako ne živiš život na način da pomažeš drugima, nisam sigurna da ga živiš na pravi način.”

Charli Baltimore

Charli Baltimorenije znala koji će utjecaj imati na hip hop kad je odlučila poslušati savjet Notorius B.I.G.-a, te prestala pisati za druge i počela sama izvoditi svoje tekstove. Od početaka kada je svoje vještine dokazivala onima u svom osobnom i profesionalnom krugu, došla je do posjedovanja vlastite izdavačke kuće.

“Upoznala sam Biggieja na koncertu. Ja sam htjela njegovu sliku, a on moju. Bili smo tamo slikajući jedno drugo. Trebali smo osnovati grupu koja bi se zvala The Commission a u kojoj bi bili ja, on, Puff Daddy i Jay Z, ali od toga nije bilo ništa zbog Biggiejeve smrti.

“To je industrija kojom dominiraju muškarci. Moraš biti i MC i poslovni čovjek da bi te ljudi poštovali. Bilo je teško, jer, nakon što je B.I.G. preminuo, nisam imala potporu. Bio je to težak uspon. Bila sam mlada mama tinejdžerica koja nije poznavala biznis. Ljudi nisu vjerovali da pišem svoje rime. Morala sam se dokazati.”

Shawnna

Shawnnaje rođena u glazbenoj obitelji. Njezin otac je legendarni blues guitarist Buddy Guy. Bilo je neminovno da će podignuti prašinu odmah na početku karijere i zaredati nekoliko hitova, kao članica Ludacrisove grupeTha peace i kao solo izvođačica.

“Kad smo ja i Lateefa upoznale Kanye Westa bilo je eksplozivno. Iz Chicaga smo i upoznali smo se preko zajedničkog prijatelja. Otišli smo u studio sljedeći dan. Jedna od prvih pjesama koje smo snimili je postala naš najveći hit, Jenny Jonez. Iz nekog razloga DJ Corey-juse svidjela pjesma i odmah ju je zavrtio na radiju. Dobili smo ugovor sljedeći mjesec.”

“U ovom trenutku, popis uspješnih muškaraca u hip hopu ide u nedogled, dok uspješne žene možeš nabrojiti na prste jedne ruke. Muškarcima nije problem raditi zajedno i stvarati si prilike. Moramo razbiti stereotip da žene to ne mogu. To je stereotip koji nas koči.”

Yo Yo

Prije nego je postala prva dama Detroita, Yolanda Whitaker, poznatija kao YoYo, gazila je kroz 90-te. “Repala sam i nastupala u Los Angelesu od 1986. godine. Natjecala sam se u svakom talent showu koji je dopuštao pristup mladima. Nije bilo mnogo reperica, pa sam odlučila sudjelovati. Upoznala sam Ice Cubea preko jednog od njegovih prijatelja koji je sa mnom išao u srednju školu, T. Bonea iz Lynch Moba. Bone je rekao da je Cube u procesu napuštanja N.W.A. i traži izvođačicu. Upoznali smo se i nije prošlo dugo i počeli smo pisati pjesme u dnevnoj sobi njegove mame. Kad sam upoznala Ice Cubea imala sam feministički mentalitet. To je bilo prije nego sam znala što je to feminizam. Odrasla sam u doba kad je N.W.A pjesma bila: ‘kučka je kučka’, tako da sam branila žene. Kad sam ga upoznala rekla sam mu: ‘nećeš me zvati kučkom’.“

“Neke žene su zastrašene, To je pitanje samopouzdanja. Mislim da mnoge žene podcjenjuju svoju snagu.“

Da Brat

Od njenog imidža do glazbe, Da Brat je ostala vjerna svojoj kreativnosti. Slušanje instinkta zaradilo joj je titulu prve solo rap izvođačice s platinastim albumom, mnoge zapažene suradnje i bliske veze s najpopularnijim izvođačima. Dok savladava pravne probleme koji je prate godinama, Da Brat si i dalje postavlja nove izazove u glazbi i povezuje se s hip hop damama, poput Missy Eliot, Shawne i drugih.

“Prije nego sam upoznala Jermaine Duprija, upoznala sam Kris Kross u listopadu ’92. godine na njihovom koncertu u Arie Crown Theatru. Izletjela sam na pozornicu i osvojila upoznavanje s članovima Kris Krossa. Mislili su da sam super i rekli su da će me spomenuti svom producentu. Nisam mislila da će to stvarno učiniti, ali sam ostala u kontaktu s njima. Prvi put sam susrela JD-ja kad je došao s Kris Krossom na Oprah Winfrey Show u Chicagu. On je bio uzbuđen zbog suradnje sa mnom pa me pozvao da dođem u Atlantu. Od trenutka kad sam došla počela sam radit. Kemija je bila luda i bila sam toliko željna znanja da sam upijala poput spužve sve što bi me naučio.”

“Bila sam Brat, radila ludosti, i prije nego sam ušla na scenu. U srednjoj školi bila sam drugačija. Nosila sam hlače naopako prije Kris Krossa, samo da bi bila drugačija. Uvijek sam se osjećala ugodno u svojoj koži. Nije bilo ničeg prosječnog u meni. Kritizirana sam jer nisam nosila pripijenu odjeću ili bila dovoljno ženstvena, ali nije mi to smetalo jer sam to bila ja.”

Monie Love

https://www.youtube.com/watch?v=hLB5bUNAesc

Kasnih 80-ih Monie Loveotputovala je preko bare da donese dašak Britanije u hip hop. Članica Native Toungsa, postala je snaga iza osnaživanja žena u hip hopu i donijela dozu realnosti. I dalje strastveno spaja glazbu i aktivizam, pripremajući se na povratak u Englesku, prvi put u 15 godina.

“Gospodin pod imenom Dave Kline radio je za Rush Management. Dovodio je hip hop umjetnike da nastupaju u Engleskoj i Velikoj Britaniji. Na dotičnom putovanju doveo je Jungle Brotherse i Queen Latifah-u. Queen Latifah i ja smo tada postale prijateljice. To je bilo krajem ’87. godine. Jednog dana je rekla: trebale bismo napraviti pjesmu zajedno. Želim napraviti nešto što će osnažiti žene i prodrmati dečke. Želim da se zove Ladies First jer kad muškarac i žena prolaze kroz vrata, žena bi trebala biti prva. Tako smo izgradile pjesmo oko te ideje.”

“Nekad je reperice bilo lakše pronaći. Bile smo na naslovnicama časopisa. Danas, većina cura ne dobiva pozornost koju zaslužuju. One koje dobiju pozornost slijede sličan trend oskudnog odijevanja. Sve su goli i pokazuju svoje grudi ili stražnjicu. Mora postojati ravnoteža, tako da možemo pronaći djevojke koje su fokusirane na rime i žele da ih se poštuje zbog njihove umjetnosti.”

Mia X

Iako je pretrpjela bezbrojne gubitke u svojoj obitelji i napade na svoj ugled, njena otpornost i talent učinili su ju važnom figurom daleko izvan rodnog New Orleansa.

“Ušla sam u biznis ’84. godine, kada sam se pridružila rap grupi s DJ Manie Freshom. Nastupali smo kao predgrupa poznatim bendovima poput Beastie Boysa i Run D.M.C.-a. Napustila sam grupu 1987. godine jer sam se morala usredotočiti na školu. Dobila sam dvoje djece i postala mama s punim radnim vremenom. Priliku da se vratim rimama dobila sam 1992. godine jer su mi djeca bila u vrtiću i imala sam nešto slobodnog vremena. Napisala sam pjesmu The Payback koju sam prodala u 30,000 primjeraka i to je privuklo pažnju Master P-ja. Došao je u New Orleans jer su mu svi govorili o Mii X. Posjetio me na poslu i zamolio da budem dio njegovog albuma 99 Ways to Die. Preselila sam se u Kaliforniju i P me zamolio da potpišem za No Limit.”

“Sjećam se da su ljudi govorili da imam izgled, ali nemam tijelo jer sam debela. Ljudi bi govorili Percyju: ‘natjeraj je da smršavi. Trebala bi otići na liposukciju.’ On bi mi rekao: ‘ne trebaš to napraviti’. Na kraju dana bit ću debela cura u štiklama, jer znam da izgledam poput nečije mame, tete ili najbolje prijateljice. Htjela sam zastupati običnu ženu.”

Ms. Jade

Ms. Jadeje privukla pozornost Missy Eliot i Timbalanda u tren oka. Njezine autorske vještine i jednostavan stil osigurali su joj suradnje o kojima bi reperica u usponu mogla samo sanjati. Nakon što je nadišla osobne i profesionalne zapreke nakon objavljivanja prvog albuma Girl Interrupted, Ms. Jade priprema novi projekt.

“Na jednom od mojih putovanja u New York, moj menadžer i ja smo tražili ritmove za producente s kojima smo radili. Upoznali smo Jaya Browna koji je radio s Missy u Elektri. Moj menadžer mu je pričao o reperici koju zastupa. Mislio je da sam luda, pa me poveo na kat da upoznam Missy. Ona je nazvala Timbalanda i rekla da mu repam. Pitala me: ‘Što tražiš?’ i ja sam rekla ’ugovor!’ Dva tjedna kasnije, to je bilo to.”

“Ja i Tim smo izgradili što smo izgradili. U to vrijeme nismo se slagali. Ja sam mislila da je album mogao proći bolje. Zato sam htjela probati na svoj način, od nule. Bila sam uništena neko vrijeme nakon razlaza, ne znajući što da radim, ali onda sam rekla ‘još uvijek sam Jade’. Osjećala sam kao da je to samo dio moje priče. Dali su mi mogućnost da se promijenim i vidim svijet i to zaista cijenim.“

Gangsta Boo

Prva i jedina dama Three 6 Mafie poznata je po tome da se može nositi sa svime. Prije nego što se pridružila Three 6 Mafii sredinom 90-ih, Gangsta Boose pozicioniralakao jedna od elitnih ženskih MC-ja koji vladaju jugom. Nakon zapaženih gostovanja, suradnji s Three 6 Mafiom i solo projekata, Gangsta Boo pojačava svoju diskografiju nadolazećim projektom Witch.

DJ Paul me predstavio svijetu. Imao je seriju underground kompilacija i stavio me na 16. izdanje. Nisam Pozvana da se pridružim Three 6 Mafii. Rečeno mi je da sam članica. Rekli su mi: ‘ovo je ugovor. Potpiši ga.’ Ne znam zašto su odabrali curu, kad su mogli odabrati bilo koga. Ne sumnjam da su čuli mnogo sranja zbog toga što su odabrali ženu.”

Jean Grae

Jean Grae utjelovljuje kreativnost. Razvijajući projekte izvan glazbe, kreirala je uspješnu web-seriju Life with Jeannie, kao i vrlo hvaljenu audio knjigu The State of Eh. No, ne zavaravajte se, nije još gotova s hip hopom. Trenutno je u studiju i završava svoj dugo očekivani album Cake or Death. Ništa ju neće zaustaviti da ostvari ono što želi.

What? What? je bilo moje predstavljanje publici. Jean Grae se dogodila kad sam odlučila usmjeriti se prema karijeri solo izvođačice. Dolazim iz obitelji koja se nije bavila ničim osim glazbe. Nisam očekivala da će to biti teže nego što je već bilo. Mislim da nisam bila spremna na multitasking. Nisam razumjela da mogu raditi glazbu, pisat knjigu, radit televizijsku seriju ili bilo što što poželim. Mislim da da je to bila razina zrelosti koju sam morala dosegnuti.”

Lil Mama

Od trenutka kad je 2007. godine ušla na scenu, Lil Mama je odlučna da sama krči svoj put. Njezin debitantski singl Lip Gloss došao je do 10. mjesta na Billboardovoj Hot 100 ljestvici. Iako su ju mnogi bili spremni otpisati kao one hit wonder, ona se i dalje namjerava dokazivati. I bez obzira na to koju od svojih vještina odluči, pokazati, ova reperica, glumica i plesačica ostaje vjerna sebi i svojoj individualnosti.

“Počela sam se smatrati profesionalnom umjetnicom kad sam imala 14 godina. Tako da sam do trenutke kad sam snimala svoj prvi album bila naviknuta na odlaske u studio, posvećivanje vremena pisanju glazbe i smišljanju koncepata.”

“Gubitak majke je definitivno utjecao na moj profesionalan život, jer nisam osjećala da sam sposobna preuzeti odgovornost za sebe. Oko mene su bili ljudi koji su mi pomogli i vjerovali u mene. Moj tata je bio uz mene, a tada sam upoznala svoju mentoricu MC Lyte. U jednom trenutku smo bile samo dobre prijateljice. Ponekad bi provjerila kako sam. A nedavno je postala snaga u mom životu, osoba koja me usmjerava i sjajna mentorica. Uz njenu prisutnost shvatila sam koliko je ženski savjet i pogled na stvari bitan u mom životu.”

Rah Digga

https://www.youtube.com/watch?v=TYA77ucO-Bc

“Pisala sam i rimovala od osnovne škole. I tijekom fakulteta, glazba mi je bila prioritet. Obećala sam si da ću izdati album, bez obzira što morala učiniti i koliko imala godina. Kad postala samostalna, napustila sam fakultet. Znala sam da je glazba moja strast. Postala sam članica grupe Outsidaz ranih 90-ih. Bili smo krema MC-ja u New Jersyju. Bila sam dio rap kruga koji se zvao Lyricist Lounge. Nastupala sam trudna na jednom događanju, i ja i Q-Tip smo bili jedini koji nismopušili. Sjedili smo i razgovarali i ja sam izbrbljala: ‘imam 30 dana da potpišem ugovor za album prije nego se ova beba rodi’. I on je rekao: ‘ja ću te potpisati.’ Dosljedan svojoj riječi, sljedeći tjedan me odveo u ured Elektra Recordsa.”

Amil

Kasnih 90-ih niste mogli pobjeći njezinom glasu na radiju. Amil se pojavila na bezbroj pjesama koje je izdala kuća Roc-A-Fella, uključujući Jay Z-jeve hitove ‘Can I Get A…’ i ‘Jigga What’. Usprkos glasinama o sukobu, Amil je odlučila pozabaviti se vlastitom srećom. Nakon stanke, Amil priprema kompilaciju za ljeto, nazvanu Another Moment In Life.”

“U to vrijeme definitivno sam htjela biti dio grupe. Nisam razmišljala da budem solo izvođač. Liz Leite i Monique su osnivale grupu i vrlo smo se dobro složile. Upoznala sam Jay Z-ja preko djevojaka. Jay je htio da potpišem kao solo izvođačica, a ja sam bila uzbuđena, ali nisam baš znala što me očekuje.” priča Amil. “Kad god smo ja i Jay snimali djelovalo je veoma prirodno, glatko. Način na koji smo zajedno zvučali, to je bila dobra kemija. Jay je imao poštovanje za moj talent – pisanje i moj glas. Ništa više. Jay mi je dao priliku života, a ono što sam učinila s tim je bila moja vlastita odluka.”

“Počela sam se buniti. Buniti protiv industrije, jer to nije bilo ono što sam htjela. Mrzila sam putovati. Nisam bila na afterpartyjima ili u klubovima. Također, astma moga sina, koji je imao 5 ili 6 godina, bila je sve gora i nitko nije bio uz njega. Morala sam biti uz njega.”

Eve

Od trenutka kad se pojavila na sceni 1998. godine, ljudi su znali da s njom nema šale. Sa svojim talentom i strastvenošću, prva dama Ruff Ryrdersa brzo je osvojila rep scenu. Izdala je par hitova i nastavlja slijediti svoj instinkt, bilo da se radi o glazbi ili televiziji.

“Kad sam potpisala za Dre-a, ljudi su mi govorili gdje da budem i što da radim u određeno vrijeme. Potpisala sam, ali nisam imala mentora. Nisam imala nikoga tko bi me naučio kako se stvari rade. Bila sam tako frustrirana i ratoborna. Bila sam grozna. Počela sam se družiti s Ruff Ryrdersima. Sviđala sam se Jimmyju Lovineu, pa kad sam otpuštena s Aftermatha, zadržao me na Interscopeu. On je bio taj koji je predložio da potpišem za Ruff Ryrderse. Pošto sam bila jedina djevojka, morala sam se pokazati dvostruko više od muškaraca. Kada su vidjeli da sam ozbiljna i želim stajati na svojim nogama, počeli su me poštovati.”

“Tijekom turneje Ruff Ryders/Cash Money toliko se stvari događalo. Nisam spavala, nisam jela kako treba. Stalno sam se svađala s prijateljima i bila sam depresivna. I na turneji si pa ne možeš samo otići. Konačno sam imala pravi slom. Došla sam u New York i počela nekontrolirano plakati. Srećom, menadžer je vidio kao mi je i rekao: ‘ izvući ću te iz toga. Odmori se neko vrijeme.’ Iskreno, nisam htjela osnovati diskografsku kuću. Htjela sam slobodu. Odlučila sam da je jedini način da stvaram glazbu koju želim, stvarati je sama. To je postalo više potreba nego želja.”

The Lady of Rage

Čim bi stala za mikrofon, The Lady of Rage obznanila bi svoju prisutnost. Činilo se logično da se pridružila izdavačkoj kući Death Row Records, ali i kad se izdavačka kuća raspala, ona je ustrajala.

„Preselila sam se u New York i prvog dana otišla u sve te izdavačke kuće. Tada su adrese izdavačkih kuća bile na omotima albuma i ja sam htjela svima pokazati svoju demo snimku. Kasnije toga dana upoznala sam jednog tipa u Tower recordsu i odrepala nešto. Rekao je: ‘moja majka traži repera da napravi spot za podizanje svijesti o AIDS-u’. Pričekala sam i ispostavilo se da je to majka Neila Rodgersa. Mnogo su mi pomogli. Dali su mi novac za studio i snimali moje pjesme.”

“Nije to bila situacija u kojoj su me tretirali drugačije ili me omalovažavali. Čak se nisam morala jače boriti, jer je moj talent govorio za sebe. Da, bila sam u društvu iznimne gospode, ali bila sam na istoj razini kao i oni. Nije kao da su mi morali pisati rime ili držati me za ruku. Ti dečki su bili moja braća i ja sam bila njihova sestra. Death Row je bila obitelj”, kaže Rage.

“Kada sam došla u ‘Death Row’ redoslijed je trebao biti Dr. Dre, Snoop, ja, pa Dogg Pound. Iz nekog razloga, Dogg Pound je izašao prije mene. Ne znam razlog, ali znam da se kad je došlo vrijeme da se producira moj album Necessary Roughness, dinastija lomila. Dre je odlazio, Snoop je bio nezadovoljan i na pragu odlaska, Suge Knight je bio zatvoren i Pac je ubijen. I onda je bilo: ‘OK, Rage, ti si na redu’. Svi su došli i pridonijeli stvaranju prijašnjih albuma. Ja sam bila sama.”

“Radim s Premierom i izdati ćemo moj zadnji album. Glazbeno, zovem ga svojim labuđim pjevom. Osjećam da, ako nemam strasti, varam sebe i obožavatelje koji očekuju najvišu razinu. Dati ću sve od sebe u ovaj projekt i to će biti moj izlaz. To je kao veza, kad je gotovo, gotovo je.

Lisa ‘Left Eye’ Lopes

Gromki glas i kreativnost Lise ‘Left Eye’ Lopesbili su zarazni. Tokom svoga života nastojala je ostati izvan okvira i pomicala granice za sebe, TLC i žene svugdje. Dvadeset godina kasnije, njena ostavština i dalje živi, kroz film televizijske kuće VH1, diskografiju koja je postigla platinastu nakladu i sjećanja dviju žena koje su je najbolje poznavale, Chilly i T-Boz.

“Lisa i ja smo bile zajedno prije nego nam se Chilly pridružila. Povezale smo se i na osobnoj i na poslovnoj razini. Ne slažem se baš s ženama. Ali, ona mi se sviđala. Nije ju bilo briga za tuđe mišljenje. Samo je bila ono što je. Poštujem to. Ona je bila moj kreativni partner u grupi. Hranile smo jedna drugu. Ja bih otišla kupiti odjeću, a on bi je obojila sprejem. Znala bi te toliko razljutiti da bi počeo vrištati na nju, a onda bi ti rekla da je shvatila ono što si joj rekao pred par sati. Morale smo ju zauzdati. Već smo izgubile par ugovora nakon što je spalila kuću. Adidas, Nike i mnogo ljudi nije htjelo da nosimo njihovu odjeću.” rekla je T-Boz.

“Nosila se s mnogo toga. Trebala je odmak od biznisa. Uvijek se nastojala poboljšati. Honduras je bio njezino mjesto mira. Bilo to njezino vrijeme introspekcije. Radila je stvari koje je htjela. Bila je samo Lisa. Bila je neustrašiva žena. Bila je tip osobe koja je uvijek htjela pomoći drugima. Uvijek je htjela pronaći sljedećeg repera i pomoći mu da ostvari svoje snove”, dodaje Chilly.

Roxanne Shanté

“Počela sam sudjelovati na natjecanjima repera kad mi je bilo 10 godina. Kad sam imala 14 godina već sam imala dobru reputaciju. Otišla sam DJ-u Marley Marls-u. Pustio je Big Beat koji je bio podloga za Roxanne, Roxanne. Smislila sam Roxanne’s Revenge na licu mjesta”, priča Roxane Shanté.

“Puno ljudi mi kaže da sam napravila Roxanne’s Revenge kako bi progovorila o tome da žene mogu imati mjesto u hip hopu, ali to nije slučaj. Tada nije postojao naziv reperica. Smatrana sam izvrsnim reperom. Dakle, nisam imala potrebu pokazati se i dokazati im da sam super jer sam djevojka. Svejedno sam bila super. Kasnih 80-ih su smislili naziv reperica jer su imali žene poput mene koje su bile spremne boriti se protiv svakoga. Rekli su: ‘Shanté, želimo da znaš da si jedna od najvećih reperica’. I stvarno nisam bila zadovoljna. Nikada nisam prihvatila taj naziv. Bila sam izvrsni reper, neovisno o rodu i točka. Bila sam spremna to i dokazati.”

“Kako sam bila upućena u hip hop industriju, razumjela sam pomak reperica od umjetnica do robe. To me zaista razorilo, jer nisam razumjela zašto bi reperica mislila da treba pratećeg repera. Kako je vrijeme prolazilo, prestali smo slušati ušima, a umjesto toga počeli slušati očima. Tu su reperice same sebe učinile manje važnima u hip hop industriji”, dodala je Shanté.

Trina

“Upoznala sam Trick Daddyja neko vrijeme prije nego što smo počeli raditi glazbu. Prijateljice su otišle nasnimanje spota i ja sam otišla s njima. Kasnije me nazvao i pozvao mene i prijateljice u studio na druženje. Snimatelj je ušao i pustio pjesmu na kojoj je htio da budem. Nije me zamolio da repam, rekao je da želi da mu dam milo za drago. Jednostavno se dogodilo”, priča Trina.

“Nazvao me vlasnik izdavačke kuće Ted Lucas. Rekao je: ‘Čuo sam pjesmu koju si snimila. Što misliš o tome da potpišeš za Slip-N-Slide? Rekla sam: ‘Apsolutno ne.’ Rekao je da malo razmislim, ali i dalje sam rekla ne. Ali, kad sam čula album i reakcije na njega, pomislila sam ‘zašto ne?’. Bila sam sa Slip-N-Slide Recordsom od početka svoje karijere, od svog prvog ugovora, do izlaska prvog albuma. Sve što sam naučila, naučila sam kroz njih. Bili su i ostali moja obitelj. No, osjećala sam da je vrijeme da poduzmem taj korak i postanem samostalna. Izdala sam pet albuma. To je bio dogovor. Želim raditi nešto stvarno i preuzeti svoj brend.”

Missy Elliott

Missy Elliot je jedna od najvećih ikad, i među ženama i među muškarcima. Njezina čudnovata kreativnost je podarila kulturi glazbu i vizuale koji su mnogo ispred svog vremena.

“Mislim da to vuče korijene iz toga što sam jedinica. Nisam imala ni braće ni sestara za igru, pa sam stvorila svoj vlastiti svijet. Svi su imali imaginarne prijatelje, ja sam imala cijeli imaginarni svijet. Mislim da se ta imaginacija prelila u moj umjetnički rad”, kaže Missy.

“To je moja glavna vodilja: nikad ne slijedi. Samo želim da ljudi osjete ono što ja osjećam. Uvijek sam bila drugačija. Kad sam ušla u glazbeni biznis, činila sam ono što sam činila i do tada. Nikad nisam obraćala pozornost na trendove. Uvijek mislim da, ako možeš hodati s pouzdanjem u samu sebe, onda možeš uvjeriti i mase.”

Salt-n-Pepa

S hitovima poput Push i Shoop Salt-n-Pepasu zaslužile status najprodavanije ženske rap grupe svih vremena. Nakon godina iskušenja i nevolja, trio je održao svoje prijateljstvo i nastavio cementirati svoju ostavštinu.

“Svirale smo na najtežim mjestima u New Yorku. Bile smo izravni tip žena. To smo bile mi. Odijevale smo se onako kako smo mi htjele i govorile smo ono što smo htjele reći. Ohrabrivale smo žene da progovore o onome što misle, bez obzira na to što u hip hopu dominiraju muškarci”, kaže Spinderella.

Diamond i Princess iz Crime Mob-a

Malo je umjetnika/ca koji mogu stvoriti hit koji i muškarci i žene mogu nazvati svojim, a još manje uživati u njemu danas kao i godine kad je izdan. Crime Mob su jedni od takvih umjetnika, predvodnice grupe, Diamond i Princess,iznjedrile su karizmatične tekstove koji su im pomogli privući pažnju.

“Mislim da žene mogu sve što i muškarci. Sila smo s kojom se mora računati, ako izbacimo nesigurnosti iz glave. Ako mislimo da ima mjesta samo za dvije ili tri nećemo moći nadići tu situaciju. Toliko se bojimo da će nas sljedeća osoba nadmašiti, ili onoga što o nama pišu po blogovima i dopuštamo da nas nahuškaju jednu na drugu. Na taj način nikada se nećemo razviti i uvijek će biti samo jedna ili dvije”, kaže Princess.

Vita

Vitase može nositi sa svime i svima. Može se reći da je zato potpisana kao prva reperica na etiketi Murder Inc. ”Hype Williams, moj tadašnji menadžer, upoznao me sa svojim kolegama Irvom Gottijem i Ja Ruleom. Upoznala sam ih na snimanju spota. Trebala sam samo gostovati na albumu [Irv Gotti Presents:] The Murderers, ali htjeli su da potpišem i postanem dio Murder Inc.-a.”

“Moja majka je preminula 2008. godine od kronične opstruktivne plućne bolesti (KOPB). Razboljela se dvije godine prije nego je preminula. Otišla je u bolnicu jednoga dan jer nije disala kako treba i dva dana kasnije nije je više bilo. Prisjetila sam se što me naučila o ženama i našoj snazi. Bilo je to veoma tragično za mene.”

“Zadnjih godinu dana fokusirana sam na stvaranje glazbe. Izdala sam svoju kompilaciju Pre-Cumm. Sjedim na preko 50 pjesama koje sam sama snimila umjesto da ganjam industriju. Radima s nekim repericama koje su trenutno u igri. Nema mnogo žena koje se udružuju i pokazuju ljubav. Dečki to stalno rade i zarađuju novac. I mi bi to trebale”, zaključila je.

Khia

Prije dvanaest godina, Khia je izašla s pjesmom koju je bilo teško ne recitirati, My Neck, My Back. “Još uvijek je izvodim diljem svijeta. Trebala bi izdati remix za tu pjesmu, ali ne moram jer nikada neće ostarjeti. I danas je kao nova. Neki umjetnici nikada neće moći kreirati klasik, a ja sam uspjela iz prve”, kaže Khia.

“Moj album, Love Locs izlazi četvrtog srpnja. Slavim 13 godina kao samostalna umjetnica. Pola je hip-hop i pola R&B. Ispao je tako lijepo. Super je seksi. Sve moje pjesme su hrabre i seksualne. Volim voljeti i volim seks, naravno. Sve sam to ja, jer sama pišem i produciram svu svoju glazbu. Imam i novu knjigu, Ignoring the Signs koja isto izlazi u srpnju.“

Remy Ma

Za tri mjeseca, Remy Maće biti puštena s odsluženja šestogodišnje zatvorske kazne. Pomirila se sa svojim suradnikom, Fat Joe-om i zasigurno je spremna opravdati njegovo uvjerenje da je najbolja reperica ikad. “Imam novi pogled na mnogo stvari. Spremna sam vidjeti svijet novim očima. Svi kažu da ne propuštam mnogo, ali mislim da to govore da se ne osjećam loše. Uzbuđena sam zbog vraćanja u igru”, kaže Remy

“Imam toliko materijala na kojem sam radila i toliko tema koje želim dotaknuti. Narasla sam kao žena i kao pojedinka. Znam da mogu donijeti za stol nešto što je nedostajalo. Ne čujem stvari koje želim reći ili sam iskusila, ne čujem to u glazbi koja je vani. Pišem o svojim vlastitim pričama, ali i pričama ljudi na koje sam naišla u zatvoru. Iznenadili biste se koliko mnogo žena prođe ovuda i što su doživjele. Uvijek sam repala o svojoj borbi i teškom životu, ali postoji mnogo stvari koje su ozbiljne, poput pitanja bandi, imigracije, problema obiteljskog nasilja … Mislila sam da sam imala težak život, ali sada sam doživjela sasvim drugi svijet”, zaključila je.

Lil’ Kim

Lil’ Kim je nedvojbeno jedna od najboljih. Ona je glazbena i modna ikona, otkad ju je pokojni Notorious B.I.G. uveo u svijet rapa sredinom 90-ih godina. Trenutno balansira nadolazeće majčinstvo s vremenom u studiju, pazeći da i dalje ostane na kreativnom putu na kojem je od prvog dana. “Budući da sam djevojčica, ja sam uvijek bila jedina cura u grupi. Moja obitelj je bila puna dječaka. Kada su trebali dodatnog igrača za američki nogomet, ja sam bila ta koja je igrala. Nisu me tretirali poput sestre. Uvijek sam bila jedna od dečkiju”, priča Lil’ Kim.

“Moj stil je oduvijek bio drugačiji. Prije nego što sam ušla u posao bila sam super seksi. Uvijek sam bila super seksi i ženstvena. Moja izdavačka kuća nije razumjela repericu koja je seksi. Mislili su da moram izgledati kao MC Lyte i nositi trenirke.”

“Mislim da žene rade zaista izvrsnu glazbu i moraju biti prepoznate. Ponekad ne dobivamo priznanje koje dobivaju naši muški kolege.”

M.I.A.

Ova Britanska glazbenica ističe se svojom raznolikošću. Na svoja četiri albuma kroz svoje rime progovara o stvarnim životnim problemima i teškim pitanjima.

“M.I.A. je bila uz mene svaki dan, od kad sam počela snimati svoj album, do trenutka kad sam ga završila. Bila je trudna, ali svaki je dan dolazila u studio da bi dala smjer i dodala zvukove na pjesme.” kaže Rye Rye.

“Ona je neizreciva, toliko božanska da se ne može opisati riječima. Naše energije su nadišle same sebe kroz glazbu. Svaki pljesak, svaki zvuk bismo izvorno proizveli tokom snimanja. Nismo planirali ništa što bi snimili”, zaključuje Blaqqstar.

Nicki Minaj

U manje od pet godina, Nicki Minaj je preuzela scenu. Nadišla je žanrove i postala jedan od vodećih rap MC-a i učvrstila svoj brand kao poduzetnica s cvatućim carstvom. “Kad sam počela repati, ljudi su od mene pokušavali napraviti tipičnu New Yorkšku repericu, ali ja nisam takva. Bez uvrede za njujorške repere, ali ja ne želim da me ljudi čuju i znaju točno odakle sam”, kaže Minaj.

“Volim pisati u ranim jutarnjim satima, kada nitko nije budan. U 6 sati , kada je moj mozak na svom vrhuncu. To je moj jedini ritual. Slušam ritam i koju god emociju taj ritam zapali, to je ono što pišem u svojoj bilježnici. Život je u razvoju, i ja ne želim ostati ista cijeli moj život – želim biti u mogućnosti promijeniti se. Moram biti iskrena prema sebi. Počela sam gledati drugačije stvari, ići na drugačija mjesta, jesti drugačije stvari. Bilo bi lažno repati na isti način i izgledati isto, jer ja nisam ista”, zaključuje Minaj.

Queen Latifah

Queen Latifah je utrla put uspješnim ženskim MC-jevima i poduzetnicama. Ova reperica rođena u New Jersey-u nastavlja inspirirati i osvajati nove arene poput glazbe, filma i televizije.

“Moja sestra, Queen, je vlastoručno promijenila način na koji svaka žena MC gleda na svoje poslovanje, i možda još važnije, promijenila je način na koji svijet gleda ženske MC-jeve i njihov ​​poslovni potencijal”, kaže MC Lyte. “Od samog početka našeg prijateljstva shvatila sam da je La puna okusa. Kad bismo se družile, ona bi često počela govoriti u nekakvom dijalektu ili pokupila svoju gitaru i početi svirati neku lijepu melodiju. Ona je duhovita, zanimljiva i hrabra. Ona je definitivno inspiracija svima koji ju znaju a i milijunima obožavatelja koji ju podržavaju. Ona je oličenje gracioznosti i stila. Sretna sam što mogu reći da je moja prijateljica i jedna od mojih najvećih inspiracija.“

Foxy Brown

Foxy Brown je okretala glave čim je stala na scenu s 15 godina. “Utrla je put za puno reperica, pogotovo one koje su bili mlade i nisu imale smjer. Odigrala je veliku ulogu u repu. Ponosan sam što sam bio dio njezina uspjeha. Nadam se da će doći i napraviti nešto jer ljudima nedostaje Foxy Brown”, rekao je Teddy Riley.

“Foxin glas ne može biti kopiran. Nikada niste čuli da netko zvuči poput Foxy”, kaže Pam iz Total-a.

Lauryn Hill

“Upoznao sam Lauryn Hill davne 1988/89. godine. Upoznao sam djevojku po imenu Marcy. Marcy mi je rekla: ‘Poznajem jednu djevojku. Mogla bi biti malo mlađa od nas. Još uvijek je u osmom razredu.’ Otišao sam u dio Jersey-a gdje je živjela i upoznao je. Bila je to mlada djevojka, imala je tu nevinost u sebi, koja je bila iskonska. Tada nije repala, nije znala ni kako repati. Bila je pjevačica. Nakon što sam ju upoznao, na licu mjesta sam odlučio , ‘Ona je ta.’ Rekla je: ‘Sviđa mi se ova prilika, ali prije nego što mogu reći da, želim da upoznate moju mamu i mog tatu.’ Mislim da joj je bilo samo 11 godina. Bili smo djeca. Nismo znali što radimo. Osjećali smo da želimo napraviti nešto što može inspirirati ljude. Odrastao sam slušajući pop-rock. Soul sam naučio od Lauryn Hill. Ona je imala punu sobu ploča klasične soul glazbe. Kad smo došli do stvaranju prvog albuma, osjećao sam se kao da sam opet u školi. Učili smo jedni od drugih.” govori Pras, o radu s Lauryn u grupi ‘Fugees’.

“Stvari su se jednostavno događale. Jedan trenutak smo se raspali u sljedećem trenutku bili smo ponovno zajedno. U to vrijeme izdavačke kuće su vas poslale na turneju i rekle: ‘pronađite rješenje’. Bili smo toliko siromašni da smo morali dijeliti sobu. Zamislite, tri osobe u jednoj sobi većinu godine. Bilo je to kombinacija puno stvari. Kada uhvatite trenutak koji je donio oblik euforije svima, želite ga zadržati, ali onda postoje nepredviđene varijable koje se ne može kontrolirati. Lauryn Hill treba ljubav. A ljubav ne mora nužno značiti romantičnu ljubav. Ona treba biti nadahnuta. Ona je inspirirana ljubavlju. Najbolje od nje je odmah iza ugla.”


Povezano