Kino na Trešnjevačkom placu: Rosetta

Kino na Trešnjevačkom placu održava se u petak 12.7.2019. u 21 sat, a očekuju vas dva filma:

Pravo na rad: Onako kako smo ga ostavile
kratkometražni dokumentarni film (9’)
r. Marica Lalić, Ivan Lasić, 2015.

Rosetta
dugometražni igrani film (95’)
r. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 1999.

Društveno angažirana, realistična drama „Rosetta” snimljena je 1999. godine, u vrijeme visoke stope nezaposlenosti u Europi. Radnja filma smještena je u deindustrijalizirano predgrađe u istočnoj Belgiji, gdje naslovna junakinja živi u prikolici s majkom alkoholičarkom. Film započinje upravo scenom otkaza te u gotovo realnom vremenu prati siromašnu tinejdžericu Rosettu dok očajnički pokušava pronaći i zadržati posao. Grčevita potraga za poslom sastavni je dio njene rutinirane svakodnevice: Rosetta će tako posao usputno potražiti u second hand trgovini u kojoj inače prodaje svoju staru odjeću ili na štandu na kojem redovito kupuje vafle. Film „Rosetta” višestruko je nagrađivan, između ostalog i Zlatnom palmom na Filmskom festivalu u Cannesu, no o njegovoj važnosti, možda i više od nagrada, govori to što je utjecao na donošenje belgijskog zakona kojim se zabranjuje da se maloljetni radnici plaćaju ispod minimalnog dohotka, a koji je poznat i kao Plan Rosetta.

„Pravo na Rad: Onako kako smo ga ostavile” film je o radnicama splitskog Uzora, o pogonu u kojem su radile i njihovim sudbinama nakon što su izgubile zadnju bitku protiv privatizacije poduzeća. U produkciji Skribonauta i Kino Kluba Split, film su snimili amateri, maloljetnici iz doma za nezbrinutu djecu. Film je na 25. Danima hrvatskog filma osvojio nagradu žirija za etiku i ljudska prava.

Nastavljajući se na pitanja ženskog naslijeđa i međugeneracijske solidarnosti, tematskih okosnica filmskog programa „Ulica pretkinja” kustosice Marte Baradić, odabrani filmovi predstavljaju pokušaj refleksije o različitim kontekstima i uspostavljanja poveznice između sličnih iskustava. Motivi deindustrijalizacije, pogođenosti ekonomskom krizom, deklasiranosti, života na periferiji, odrastanja i starenja te radničke svakodnevice, proizlazeći dijelom iz specifičnosti supostojanja urbaniteta i ruraliteta te pripadajućih socijalnih dinamika, tako korespondiraju i s kontekstom same Trešnjevke.


Povezano