Četvrti ČUDNOVATI blok

U sklopu 14. Vox Feminae Festivala koji se ove godine održava online, publici od 8. do 24. svibnja na portalu voxfeminae.net predstavljamo više od 40 filmova na temu rodne ravnopravnost,stvaralaštva i postignuća žena, nestereotipnih rodnih uloga, feminizma, LGBTIQ+ pitanja te rodno osviještenog društvenog angažmana.

Filmovi se prikazuju u 5 blokova, a svaki blok će na portalu biti dostupan 3 dana, odnosno 72 sata. Blokove objavljujemo ponedjeljkom i petkom u  podne, a sve projekcije u potpunosti su besplatne.

Osim Nagrade žirija, po završetku festivalskog programa autorima/cama dodjeljujemo i Nagradu publike – o kojoj odlučujete upravo vi. Zato vas pozivamo da filmovima ostavite ocjene i tako doprinesete online izdanju festivala te podržite filmašice i filmaše čiji su vas se radovi posebno dojmili.

***

IK BEN ER EVEN NIET – ARE YOU THERE?
R: Maartje Nevejan
Nizozemska / 2019. / dokumentarni film / 92′

„Note to programmers: Are You There?“ dio je paradigmatske promjene transmedijskog projekta „If You Are Not There, Where Are You?“ (IYANTWAY). Osim dokumentarnog filma, projekt također uključuje VR instalaciju „In My Absence“, knjigu, umjetničku izložbu, događanja s različitim umjetnicima/ama i znanstvenicima/ama, internetsku stranicu s 360 filmova (areyouthere.nl) i interaktivnu web aplikaciju. Svi mediji pričaju drugačiju priču i imaju jedan cilj: stvaranje novog fenomenološkog narativa za unutarnji svijet.

Note to programmers: Are You There? is part of a paradigm shifting transmedia project called If You Are Not There, Where Are You? (IYANTWAY). Besides the documentary film, the project also includes the VR-installation In My Absence, a book, an art exhibition, live events with artists and scientists, a website with 360-film (areyouthere.nl) and an interactive web-app. All media tell a different part of the story and all have one goal: to create a complete new phenomenological narrative for the inner world.

NEON HEARTS
R: Ana Jakimska
Makedonija / 2019. / igrani film / 16′

Petar je muškarac srednjih godina koji provodi dosta vremena na autocesti u svom kamionu. Udaljen od doma i svoje obitelji, vodi tajni život gdje ima slobodu biti svoj. Međutim, jedne noći njegov sin nestane i on je spreman riskirati sve da „ispravi stvari“.

Petar is a middle aged man who spends a lot of time on the road with his truck. Away from home and his family, he lives a secret life in which he is free to be himself. However, one night, when his son goes missing, he is ready to risk everything to “make things right”.

SOMETHING ELSE
R: Élodie Roy
Kanada / 2019. / animirani film / 3′

Mlada aseksualna žena suočena je s hiperseksualiziranom okolinom koja promiče jedinstveni model intimnosti u kojem se ne osjeća zastupljeno. „Something Else“ je animirani film o emocionalnoj praznini koju stvara sveprisutni koncept seksualne normativnosti u suvremenom svijetu.

A young asexual woman is confronted to a hypersexual environment promoting a unique model of intimacy in which she doesn’t feel represented. “Something Else” is an animated film about the emotional emptiness created by sexual normativity, an omnipresent concept in our contemporary world.

023_GRETA_S
R: Annika Birgel
Njemačka / 2019. / igrani film / 11′

Mladoj glumici audicija ubrzo izmiče kontroli, pretvarajući se u intimno i manipulativno ispitivanje. U njezinoj borbi da se zauzme za sebe preostaje jedno pitanje: koliko je daleko spremna ići da dobije ulogu? 023_GRETA_S je uznemirujuća drama o zloupotrebi moći u filmskoj industriji.

A young actress’ audition quickly spirals out of control, turning into an intimate and manipulative interrogation. As she fights to stand her ground, one pressing question will remain: how far will she go to get the role? 023_GRETA_S is a disquieting drama about the abuse of power in the film industry.

FLORA
R: Chaerin Im
SAD / 2018. / eksperimentalni film / 4′

Eksperimentalna animacija o rodu i seksualnosti, neugodnost podjele. Nenametljive skulpture vagina i penisa glavni su elementi.

Experimental animation about gender and sexuality, the awkwardness of division. Uncanny sculptures of vagina and penis are the main element.

Ovaj film nije u natjecateljskom programu.

SOMNIA
R: Marvin Bogatsch, Peter Neugebauer
Njemačka / 2019. / igrani film / 21′

Dvije mlade prijateljice, Maja i Charly, koriste novu metodu iskustva lucidnog sanjanja uz pomoć egzotične pilule i zvukova glazbe. Maja je uzbuđena i izgubi se u stranom svijetu u kojem pronalazi svoje skrivene želje.

Two young female friends, Maja and Charly, use a new method to experience lucid dreaming by combining an exotic pill with musical sounds. Maja is excited and looses herself in the other world, because she finds herself and her hidden desires in it.

TOTAL LOSS
R: Jagoda Madej
Poljska / 2019. / igrani film / 20′

Njezin je dan organiziran detaljno do svake minute sve do trenutka kada stvari izmaknu kontroli. Njezin sin umire u automobilskoj nesreći. Alice želi ostati suzdržana, ali joj ne uspijeva. Ne može nigdje otići nego se mora nastaviti kretati. Hvata se za zadnju nit koja ju veže za njezin izgubljeni život i kreće u potragu. Postoji li novi život na kraju?

Her day is organised in minute detail. Up to a moment when things get out of hand. Her son dies in a car accident. Alice would like to be still but she can’t. She has nowhere to go but has to keep moving. She grasps the last thread connecting her to her lost life and starts out on a search. Is there a new life at the end of it?

SEXUAL INTERCOURSE
R: Marie Luise Lehner
Austrija / 2019. / igrani film / 21′

Dvije žene razgovaraju u kupaonici kada prijatelj ulazi u njihov stan. Jedna žena ga poznaje, a druga ne. Nakon što se pojavi, počinje kratka komedija o nesporazumima, ženskoj želji i neugodnim situacijama.

Two women are chatting in the bathroom when a friend enters their flat. One of the two women knows him, the other doesn´t. After he shows up, a short comedy – of misunderstandings, female desire, and uncomfortable situations – begins.

HARD
R: Sasha Ihnatovich, Jasmina Mustafić
Slovenija / 2019. / eksperimentalno-dokumentarni film / 5′

Film istražuje etiku i estetiku užitka.

The film explores ethics and aesthetics of pleasure.

THE LONGEST NIGHT
R: Gabriela Calvache
Ekvador / 2019. / igrani / 91′

Zbog tehničkih poteškoća ovaj film bit će prikazan u našem posljednjem filmskom bloku od petka, 22. svibnja u podne.

Lijepa žena okreće se prostituciji. Mora predati svoju zaradu vođi lanca trgovine ljudima, ali je kćerkina bolest i ovisnost o drogama spriječe da isporuči svoj dio. Neočekivani događaj pruži joj priliku da odbije biti poslušna i uzme pravdu u svoje ruke.

A beautiful woman turns to prostitution. She must surrender her income to the leader of a human trafficking ring, but her daughter’s illness and a drug addiction prevent her from delivering her usual share. An unexpected event will give her the opportunity to stop obeying and take justice into her own hands.

ANNA
R: Dekel Berenson
Ujedinjeno Kraljevstvo / 2019. / igrani / 14′

Anna je samohrana majka koja živi u istočnoj Ukrajini i očajnički želi promjene. Privučena radijskom reklamom, odlazi na zabavu s grupom američkih muškaraca koji obilaze zemlju u potrazi za ljubavlju. “Anna” je 2019. godine uvršten u službenu selekciju Filmskog Festivala u Cannesu.

Living in war-torn Eastern Ukraine, Anna is an aging single mother who is desperate for a change. Lured by a radio advertisement, she goes to party with a group of American men who are touring the country, searching for love.

NO MAN’S LAND
R: Charlotte Müller
Belgija / 2019. / dokumentarni film / 21′

Tri solo žene vlakom putuju kroz Francusku i Belgiju. Véronique je Flamanka, a kćer je dobila uz pomoć donatora sjemena. Lou je Francuskinja, a uskoro će otići na svoju prvu umjetnu oplodnju u Bruxellesu. Prikupljanjem svjedočanstava o tim ženama redateljica filma Charlotte pokušava pronaći odgovore o vlastitoj situaciji, dok se sama brine za svoje novorođeno dijete. „No Man’s Land“ teritorij je neovisnih žena koje su odlučile samostalno imati dijete, potaknuvši promišljanje o sukobu suvremenog majčinstva.

Three single women are travelling across France and Belgium by train. Véronique is Flemish, she had her daughter from a donor insemination. Lou is French, and she’s about to get her first insemination in Brussels. Charlotte, the filmmaker is looking for answers to her own situation, through collecting those women’s testimonies, while she’s taking care of her newborn baby alone. No Man’s Land is the territory of independent women who made the choice of having a child on their own, raising a reflection about the conflict of modern motherhood.

SALT AND PEPPER
R: Miriam Herrero del Valle
Španjolska / 2019. / igrani film / 86′

Raskrižja, oblici ljubavi. Proslava osamdesetog rođendana bake Carmen u hotelu na obali okupit će nekoliko generacija žena iz iste obitelji. Jedan vikend, obitelj. Različiti putevi,  oblici feminizma i načini povezivanja. “Salt and Pepper” osvojio je Nagradu za najbolji igrani nacionalni film i Nagradu za najbolji igrani film u ženskoj režiji na LesGaiCineMad 2019 festivalu u Madridu.

Cross roads, forms of love. Grandma Carmen’s 80th birthday celebration will bring together several generations of women from the same family in a coastal hotel. A weekend, a family. Different paths, forms of feminism, ways of relating.

ČITAV FILMSKI PROGRAM 14. VOX FEMINAE FESTIVALA MOŽETE PRONAĆI OVDJE.


Povezano