Prvi blok – PREDIGRA

U sklopu 14. Vox Feminae Festivala koji se ove godine održava online, publici od 8. do 24. svibnja na portalu voxfeminae.net predstavljamo više od 40 filmova na temu rodne ravnopravnost,stvaralaštva i postignuća žena, nestereotipnih rodnih uloga, feminizma, LGBTIQ+ pitanja te rodno osviještenog društvenog angažmana.

Filmovi se prikazuju u 5 blokova, a svaki blok će na portalu biti dostupan 3 dana, odnosno 72 sata. Blokove objavljujemo ponedjeljkom i petkom u  podne, a sve projekcije u potpunosti su besplatne.

Osim Nagrade žirija, po završetku festivalskog programa autorima/cama dodjeljujemo i Nagradu publike – o kojoj odlučujete upravo vi. Zato vas pozivamo da filmovima ostavite ocjene i tako doprinesete online izdanju festivala te podržite filmašice i filmaše čiji su vas se radovi posebno dojmili.

***

JOE & THE SHAWL
R: Nicole Ballivian
SAD / 2019. / igrani film / 10

Joe Potay, šarmantni vozač kamiona na prvu osjeti simpatije prema Kelli kada je zatekne kako pokušava promijeniti akumulator u svom automobilu. Joe joj odluči pomoći, no njegove simpatije ubro splašnjavaju kada doznaje da je Kelli muslimanka. Kelli se nađe zaglavljena u njegovom šleperu dok Joe otkriva svoje ultrakonzervativne bijele nacionalističke ideje. Joe obavijesti Kelli kako je osuđena na pakao, a ona insinuira da mu je ostavila nešto posebno u kamionu. „Joe & the Shawl“ na 14. izdanju Vox Feminae Festivala imat će svjetsku premijeru.

Joe Potay, an adorable tow truck driver really digs Kelli, a fellow North Carolinian, when he meets her as he changes her dead car battery. But Joe’s interest takes a sharp right turn when he learns that Kelli is a Muslim. Kelli finds herself stuck in Joe’s tow truck cab as he reveals his ultra-conservative white nationalist ideas. Joe informs Kelli that she’s damned to hell, so Kelli insinuates she’s left him something special in his truck.

CRYPTO RUSH
R: Liliana Pertenava
Ruska Federacija / 2020. / dokumenarni film / 92′

Priča o Ruskinji koja slučajno investira u rudarenje kriptovaluta. Ta investicija motivira je da istraži povijest stvaranja bitcoina. Priča s različitim stručnjacima dok putuje svijetom, od Rusije do SAD-a, Švicarske do Hong Konga, Singapura, Kine i Južne Koreje. Film je kontekstualno, kulturološko uranjanje u deset velikih globalnih gradova gdje promatrač_ica otkriva odgovor na pitanje „što je bitcoin i blockchain?“ te u procesu otkriva prave ljude koji stoje iza digitalnog Gold Rusha 21.stoljeća.

A story of a Russian woman who accidentally invested in a cryptocurrency mining farm. This investment drove her to investigate the history-making hype surrounding Bitcoin. She speaks with diverse experts as she travels across the globe, from Russia to the USA, Switzerland to Hong Kong, Singapore, China, and South Korea. The film is a contextual, culturally-focused dive into ten big, global cities where the viewer will uncover answers to the question “What is Bitcoin and Blockchain?” and, in the process, discover the real people standing behind this 21st-century digital Gold Rush.

DESIGNED BY
R: Konstantia Kontaxis
SAD / 2019./ eksperimentalno-dokumentarni / 11′

“Designed by” posjećuje ateljee triju njujorških dizajnerica kako bi gledateljima/cama bilo omogućeno intimno uranjanje u njihove procese. Trodimenzionalni vodič za sve koji/e su zainteresirani/e naučiti više o ženama na polju industrijskog dizajna. U sastavu: Alissia Melka Teichrow, Elish Warlop i Claudia Moreira Salles.

“Designed by” visits the studios of three New York based designers for an intimate look at their process. An immersive companion to anyone who is interested in learning more about women in the field of industrial design. Featuring: Alissia Melka Teichrow, Elish Warlop and Claudia Moreira Salles.

FORTISSIMO
R: Janine Piguet
Švicarska / 2019. / igrani film / 20′

Pijanistica useljava u novi stan. No, čim započne sa svojim probama, nova susjeda pokuša sve moguće načine da zaustavi njezine probe. Razlog: susjeda mrzi klasičnu glazbu. Tako počinje zvučni rat između dviju žena, a ubrzo se uključuje i čitava zgrada. Pijanistkinja, u trenutku ludila, svira istu kompoziciju Rachmaninova iznova i iznova sve dok se ne onesvijesti, dok se njezini susjedi na praozorim svađaju oko svakodnevnih problema. Po dolasku, policija svjedoči gomili histeričnih susjeda koji se deru jedni na druge te zauzima stranu pijanistkinje, jedine osobe koja u tom trenutku, nakon izlaska iz stanja ludila, smiruje gomilu spokojnom Mozartovom kompozicijom.  

A pianist arrives in her new flat. But as soon as she rehearses, her neighbour tries everything possible to stop her from playing. The reason: she hates classical music. Soon enough, a sound war starts between the two women, very rapidly involving everyone in the building. The pianist, in a moment of madness plays the same Rachmaninov over and over till she faints, while the rest of the neighbors fight over everyday problems from one window to another. When the police arrive, they witness a crowd of hysterical neighbours shouting at each other and take the side of the pianist, the only one who at that moment, after a moment of intense madness, is playing a serene Mozart piece.


HITTING MY HEAD ON THE WORLD
R: Anna Vasof
Austrija / 2019. / eksperimentalni film / 13′

Autorica filma posjećuje nekoliko gradova i udara glavom o različite površine. Mikrofon, koji je montiran na njezinoj glavi, dokumentira zvuk udaraca glavom. Kamera, koja je postavljena iz profila, dokumentira svaku akciju. U svakom gradu koji je posjetila, autorica je izradila po jednu epizodu. No, ako promatramo pokret kao instrument, ova bespomoćna akcija počinje se transformirati u apsurdnu repeticiju. U kompozicijama, autoričina glava u ulozi je instrumenta u nizu oprečnih lokacija te kreira audiovizualni urbani „pejzaž“ svijeta.

I visit several cities and I hit my head on different surfaces. A microphone, which is mounted on my head, records the sound of these head-beats. A camera, located off to the side, records each action. I make one episode for each city that I visit. But if we observe this movement as an instrument, a hopeless action begins to transform into an absurd repetition. In the compositions, my head is played as instrument in multiple contradictory locations and creates an audiovisual urban “landscape” of the world.


ARTIST STATEMENT
R: Shayna Connelly
SAD / 2019. / dokumentarno-eksperimentalni film / 5′

Umjetnica se bori za svoj glas u svijetu koji ne želi da govori. Riskira da se njezin rad odbaci i da ju se proglasi “kompliciranom“, „nesigurnom“ i „nevažnom“ ako ne može definirati u određenoj kategoriji.

The artist fights for her voice in a world that doesn’t want her to speak. She risks her work being dismissed and herself declared “complicated”, “uncertain” or “irrelevant” unless she can define herself within a certain category.

BODIES FOR CHANGE
R: Victoria Alessandrini, Julia Dotras Garcia, Tomoko Ushiro
Ujedinjenko Kraljevstvo / 2020. / dokumentarni film / 4′

Dokumentarni film „Bodies for Change“ istražuje alternativne, intersekcionalne pristupe socijalnoj promjeni koja je usredotočena na tijela umjesto na umove. Glavni lik je Camille Barton, nebinarna kvir umjetnica koja kroz performans i pokret tijela pokušava riješiti socijalne probleme poput rasizma i seksizma.

The documentary ‘Bodies for Change’ explores an alternative, intersectional approach to social change, that focuses on the potentialities of bodies rather than minds. It portrays Camille Barton, a non-binary queer artist who tries to tackle social issues such as racism and sexism, using their live performance and body movement.

SYNCHRONIZATION
R: Anna Kasińska
Poljska / 2019. / igrani film / 19′

PASSWORD: VFF2020predigra

U 2084. godini kada su muškarci na rubu izumiranja, četiri žene čekaju da se njihovi menstrualni ciklusi usklade. Sve žele postati majke, a može postojati samo jedan donor. Kada taj dan dođe, donor se napokon pojavi na njihovim vratima. No, tijekom večer donor doživi nesreću i čini se da je mrtav.

In 2084, when the male sex is near extinction, four women wait for their menstrual cycles to synchronize. They all want to become mothers and there can only be one donor. When the day comes, Donor finally appears at their doorstep. During dinner he suffers an accident and seems to be dead.

ČITAV FILMSKI PROGRAM 14. VOX FEMINAE FESTIVALA MOŽETE PRONAĆI OVDJE.


Povezano