SRIJEDA – STRAŠNE ŽENE

Marry Perry Stone - http://www.maryperrystone.com/

Novost ovogodišnjeg festivala je 🎬 ONLINE FILMSKA SELEKCIJA 🎬 u kojoj ćete moći pogledati više od 20 kratkometražnih filmova!

Online selekcija podijeljena je u četiri filmska bloka: Strašne žene, Mentalni blok, Feministički blok ili kruh smijeh i ruže, te Aktivistički blok.

Svaki blok bit će dostupan za gledanje i glasanje 24 sata, od podneva do podneva, od srijede 2. listopada do subote 5. listopada, a nakon toga ovdje možete naći opise i one filmovi koje su autori_ce postavili dostupne za javnost.

***ONLINE SELEKCIJA SRIJEDA***
***STRAŠNE ŽENE***

PLENTY TO SAY: THE RADICAL MURALS OF MARY PERRY STONE
R: Ramie Streng
SAD / 2018. / dokumentarni / 9′

Zašto prezentirati radikalne murale prosvjednih umjetnika_ca devedesetih? Jesu li oni važni danas? Mary Perry Stone, bivša kiparica WPA-a (programa financiranja vizualnih umjetnosti u sklopu New Deala), nije pila, pušila ili vodila divlji život. Prosvjedna umjetnost bila je strast koja je opstala tijekom njezinog čitavog života. U svojim osamdesetim i ranim devedesetim godinama, Mary je naslikala mnoge murale koji prikazuju ono što je smatrala strahotama kapitalizma.

Why show a protest artist’s 1990s radical murals? Are they still relevant today? Mary Perry Stone, a former WPA sculptor, didn’t drink, smoke or lead a wild life. Her passion was being a social protest artist; it remained so throughout her life. When she was in her eighties and early nineties, Mary painted many murals depicting what she deemed the horrors of Capitalism.

CORRESPONDENCIA E RECORDACOES / KORESPONDENCIJA I ZAPISI
R. Vivian Ostrovsky
SAD / 2013. / eksperimentalno – dokumentarni / 10′


Film je baziran na korespondenciji između brazilske umjetnice Ione Saldanha i redateljice. Ovaj portret napravljen je za izložbu u Muzeju moderne umjetnosti u Rio de Janeiru. Ione Saldanha (1919.-2001.) bila je suvremenica Lygije Clark, Sonije Delauney i Vieire da Silve, koje su bile njene prijateljice. Slikarstvo na platnu zamijenila je skulpturalnijim podlogama kao što su darke ili bambus, koje je oblikovala bojom.

Based on the correspondence between Brazilian artist Ione Saldanha and the filmmaker, this portrait was made for an exhibition at the MAM (Museum of Modern Art) in Rio de Janeiro. Ione Saldanha (1919-2001) was a contemporary of Lygia Clark, Sonia Delaunay, and Vieira da Silva, all of whom were her friends. She abandoned painting on canvas for more sculptural supports like batten and bamboos which she shaped with color.

LILY
R: Adrienne Gruben
SAD / 2019. / dokumentarni / 26′

Umjetnica, bjegunka, pionirka… nevjerojatna istinita priča o Lily Renée koja je pobjegla kao tinejdžerka iz Beča pod nacističkom okupacijom i postala jedna od pionirki tijekom zlatnog doba stripa.

Artist, fugitive, trailblazer…the incredible true story of Lily Renée, who escaped Nazi-occupied Vienna as a teenager, and went on to become one of the true pioneers during the Golden Age of comics.

HIATUS
R: Ostrovsky Vivian
Brazil / 2018. / eksperimentalno-dokumentarni / 6′

Protagonistkinja ovog filma je povučena, introspektivna ukrajinsko-brazilska spisateljica Clarice Lispector (1920.– 1977.). Film se temelji na jednom intervju iz 1977. godine koji je emitiran tek nakon njezine smrti.

The protagonist of this film is the reclusive, introspective Ukranian – Brazilian writer Clarice Lispector (1920 – 1977). It is based on a single TV interview broadcast only after her death.

DOMINIQUE
R: Tatiana Issa
Brazil / 2019. / dokumentarni / 19′

Na malom otoku na ušću brazilske rijeke Amazone upoznajemo Dominique čija je majka sama odgojila tri transrodne kćeri. Brazil je najopasnija zemlja na svijetu za trans ljude, pripadnice_ke etničkih manjina, a posebno za žene, koje su najčešće žrtve smrtonosnognasilja. Na putu da posjeti majku, Dominique se prisjeća svoga života kao osobe koja je preživjela prostituciju i policijsko nasilje zahvaljujući bezuvjetnoj ljubavi, razumijevanju i privrženosti.

On a small island at the mouth of the Brazilian Amazon River, we are invited to meet Dominique, whose mother raised all by herself her three transgender daughters. Brazil is the most lethal country for trans people in the world, especially for people of color, particularly women, who bear the overwhelming brunt of fatal violence. On the way to visit her mother, Dominique reminisces about her life as a survivor of prostitution and police brutality due to unconditional love, understanding, and affection.


Povezano