Objavljeno

Kustosica Zdenka Badovinac izgledna nova ravnateljica MSU-a

Foto: Valerij Ledenev / Wikimedia Commons

Upravno vijeće Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu predložilo je Zdenku Badovinac, slovensku kustosicu s međunarodnim ugledom i dugogodišnju direktoricu Muzeja moderne umjetnosti u Ljubljani, za novu ravnateljicu zagrebačkog MSU-a. Prijedlog još mora potvrditi gradonačelnik Tomislav Tomašević s obzirom da je riječ o gradskoj ustanovi.

Prisjetimo se, Badovinac je 2020. nagrađena prestižnom nagradom Igor Zabel za izvanredno upravljanje ljubljanskim +MSUM-om, kao i za svoj radikalni kustoski rad, tekstove i uređivanje publikacija vezanih uz geopolitiku suvremene umjetnosti u istočnoj Europi.

Osim Badovinac, na natječaj su se javile četiri kandidatkinje: Snježana Pintarić, koja je vodila MSU u nekoliko mandata; Vesna Meštrić, viša kustosica u MSU-u i voditeljica Zbirke Richter; te Borka Bobovec, trenutna ravnateljica Hrvatskog muzeja arhitekture.

Badovinac u svom radu tematizira složene procese redefiniranja povijesti uz različite avangardne tradicije unutar polja suvremene umjetnosti. Prva izložba Zdenke Badovinac koja se bavi ovim pitanjima bila je Body and the East—From the 1960s to the Present (1998). Inicirala je i zbirku Arteast 2000+ fokusiranu na umjetnost istočne Europe. Jedan od njezinih najvažnijih recentnih projekata je NSK from Kapital to Capital: Neue Slowenische Kunst – The Event of the Final Decade of Yugoslavia, Moderna galerija, 2015.; paviljon države NSK, 5. Venecijansko bijenale, 2017. s ko-kustosom Charlesom Escheom; The Heritage of 1989. Case Study: The Second Yugoslav Documents Exhibition, Moderna galerija, Ljubljana, 2017., s ko-kustosicom Bojanom Piškur; Sites of Sustainability Pavilions, Manifestos and Crypts, Hello World. Revising a Collection, Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart – Berlin, 2017.; Heavenly Beings: Neither Human nor Animal, Muzej suvremene umjetnosti Metelkova, Ljubljana, s ko-kustosicom Bojanom Piškur, 2018. Njezina posljednja knjiga je Comradeship: Curating, Art, and Politics in Post-Socialist Europe (2019).


Povezano