Objavljeno

RuPaul – Strašna reality žena

RuPaul trenutno je najveća svjetska drag zvijezda, prva takvog kalibra nakon legendarne Divine. Samoprozvana “supermodel svijeta”, RuPaul je puni pop paket i zapravo jedna od rijetkih zvijezda današnjice kojoj stvari polaze za rukom, bilo da se radi o pisanju autobiografije ili izdavanju albuma.

Rođena je 17. studenog 1960. u San Diegu pod imenom RuPaul Andre Charles. Ranu karijeru u osamdesetima obilježili su nezavisni, underground filmovi, zatim sporadična pojavljivanja u videospotovima prominentnih zvijezda te ere i performansi po gej klubovima Atlante. U devedesetima joj karijera značajno napreduje, točnije od 1993. kada snima album Supermodel of the World.

Iako je posve nepoznata kao glazbenica na ovim prostorima gdje se njeni hitovi nisu mogli čuti, ovaj je funky dance album objektivno gledajući njen najkvalitetniji izlet u glazbene vode i moj osobni feel good album. Uslijedio je talk show na VH1, The RuPaul Show, i pojavljivanje u kampanji MAC kozmetike kao prve drag zvijezde.

RuPaul je interesantna i zbog svoje indiferentnosti spram rodnih zamjenica prilikom obraćanja. “You can call me he. You call me she. You can call me Regis and Kathie Lee; I don’t care! Just as long as you call me”, je uz “We’re born naked, the rest is drag” vjerojatno najpoznatija izjava.

Međutim, niti jedna knjiga, autobiografija, TV ili filmska uloga, album ili parfem nisu ustoličili njen status kao što je to napravio reality show RuPaul’s Drag Race

Premisa showa uključuje desetak trandži koje se natječu za titulu sljedeće američke drag superzvijezde. Drag Race je pri tome zapravo parodija na reality televiziju i sve njene najgore oblike. Uzima osnovni, gotovo priglupi koncept kojeg su postavili programi poput America’s Next Top Model, American Idol i Survivor te ga servira natrag jedinstvenog i campy.

Izazovi kroz koje natjecateljice prolaze variraju od osmišljavanja koreografija i performansa u urnebesnim autfitima do izrade video priloga obično gorih (ali puno smješnijih) od amaterskih YouTube uradaka srednjoškolaca. Trandža koja je briljirala u kreativnom izazovu prethodne epizode u kojoj je osmišljala parfem, lako u idućoj može podbaciti pri osmišljavanju prve drag predsjedničke kampanje i napustiti natjecanje.

Ukratko, sve je s jedne strane urnebesno nerealan sprd (nagrada je gotovo zanemariva svota novaca u odnosu na druge reality programe), a s druge show koji sebe shvaća više nego ozbiljno.

RuPaul zaslužuje titulu strašne žene jer niti jedan LGBTIQ proizvod iz kategorije filma i TV-a nije globalno profurao gej kulturu masama u posljednjih petnaest godina (ni L Word ni Queer as Folk, koje su većinom gledali samo gejevi i lezbijke) kao Drag Race, te istovremeno stvorio prostor za prikazivanje draga kao forme umjetničkog izričaja.

Za mnoge sudionice, gej muškarce u svađama sa svojim obiteljima zbog rodnog i seksualnog identiteta, trans žene u različitim fazama tranzicije, one koje žive s HIV-om itd. show je vidljivi korak naprijed na putu emocionalnog sazrijevanja, i to uz RuPaul kao trenera i potporu. Pregledavajući spektar natjecateljica kroz protekle sezone (o čemu bi se mogla napisati zasebna analiza showa!), očito je da ih je Ru birala s namjerom da publici subverzivno i aktivistički servira edukaciju i afirmaciju queer identiteta te predstavi svakodnevni život LGBTIQ osoba.

U srži RuPaul’s Drag Racea je poruka da svatko zaslužuje svoje mjesto pod suncem, da je svaki identitet jednako lijep, vrijedan i kreativan. Upravo zbog toga štujem show i RuPaul: jer u tih sat vremena ovaj planet prožet homo i transfobijom se na trenutak, pojačan šljokicama, čini kao ljepše mjesto za život. 


Povezano