Prije nego krenem u naslovni popis proći ću i kroz još nekoliko dobrih filmova uz napomenu da nisam pogledala ove te da ih željno iščekujem: Julia, Rachel Getting Married, Alexandra, Frozen River, Sunshine Cleaning, Reprise, The Wrestler…
Daklem, treba spomenuti da je Kate Beckinsale u Snow Angels dala svoju najbolju ulogu, a novi film Julia Medema, Caótica Ana svakako pogledajte ako volite snovite filmove jer ovako snovite ih rijetko tko radi…
Filmovi po istinitim ženskim likovima
ove godine iznimno su mračni. An American Crime govori o kućanici Gertrude Baniszewski (glumi ju Catherine Keener) koja je počinila zajedno sa svojom djecom i susjedima jedan od najgorih zločina ikad u Indiani. Sylvia Likens (glumi ju superhuman Ellen Page) uglavnom jako loše prođe u tom filmu. U filmu pak The Duchess Keira Knightley glumi Georgianu, Vojvotkinju od Devonshirea, osebujnu i snažnu ženu 18. stoljeća, kojoj se isto nije veselo pisalo.
Odlični muški likovi.
U mom možda i favoritu godine Flashbacks of a Fool, Daniel Craig (glavni glumac i producent) daje izvrsnu ulogu. Colin Farrel u filmu In Bruges podjednako je fascinantan, a u filmu Feast of Love nema tko nema dobru ulogu. Mali slatki film je i Henry Poole Is Here sa Luke Wilsonom.
Glede žanrovskih filmova, ideja i atmosfera filma The Happening pravo su osvježenje za jedan avanturistički SF, a od komedija najviše smijeha izazvale su dvije slične: Forgetting Sarah Marshall i The Heartbreak Kid.
10. Wendy and Lucy
Režirala Kelly Reichardt, prva od 4 žene na ovom spisku od 10 filmova, što je fini napredak od prošle godine. Film vam je ili dosadan, površan i bespotreban ili uživate u nijansama indie filma. Ovisi kako ste raspoloženi. Radnja ukratko: Michelle Williams, tj. Wendy i njen pas Lucy idu autom na Aljasku ne bi li Wendy našla dobar posao. Međutim, jako brzo se auto pokvari, i plan se malo pošeremeti…
9. In Search of a Midnight Kiss
r. Alex Holdridge (1975)
Film definitivno zaslužuje nagradu za “Najbolji kraj filma” ove godine. Crno bijeli film internet generacije, o spoju za novogodišnju večer. Simpa su u scenarij ubačene stvari poput Post Secret bloga i The Lost Shoe Projecta. Film je napravljen za manje od pola milijuna dolara. Nije žena baš glavni glavni lik, ali jako je blizu.
Film definitivno zaslužuje nagradu za “Najbolji kraj filma” ove godine. Crno bijeli film internet generacije, o spoju za novogodišnju večer. Simpa su u scenarij ubačene stvari poput Post Secret bloga i The Lost Shoe Projecta. Film je napravljen za manje od pola milijuna dolara. Nije žena baš glavni glavni lik, ali jako je blizu.
r. Wong Kar Wai (1956)
Nora Jones vodi ovdje lijepu glavnu ulogu, ali više u sjećanju su mi više ostale Natalie Portman i Rachel Weisz i mili fini topli kadrovi.
Nora Jones vodi ovdje lijepu glavnu ulogu, ali više u sjećanju su mi više ostale Natalie Portman i Rachel Weisz i mili fini topli kadrovi.
7. Miss Pettigrew Lives for a Day
r. Bharat Nalluri (1965)
Frances McDormand nevjerojatna je i u ovom filmu gdje glumi služavku/družicu mladoj razmaženoj zvijezdi koju glumi Amy Adams. Tko ne bi htio biti Frances McDormand kad odraste nek digne ruku. Koliko god je u Burn After Reading luda ko kupus, toliko je ovdje pronicljiva, iskusna i snalažljiva.
Frances McDormand nevjerojatna je i u ovom filmu gdje glumi služavku/družicu mladoj razmaženoj zvijezdi koju glumi Amy Adams. Tko ne bi htio biti Frances McDormand kad odraste nek digne ruku. Koliko god je u Burn After Reading luda ko kupus, toliko je ovdje pronicljiva, iskusna i snalažljiva.
6. Then She Found Me
r. Helen Hunt (1964)
Nitko živ da zucne o ovom filmu, redateljskom prvijencu glumice Helen Hunt. Humor u ovom ( kao i u filmu Waitress) nalazim totalno pomaknutim, pod navodnike “ženskim”, koji izvrsno životno funkcionira. Bette Midler uskočila je kao majka glavne junakinje, i zapečatila izvrsnost na ovom filmu. Go, Helen, go!
Nitko živ da zucne o ovom filmu, redateljskom prvijencu glumice Helen Hunt. Humor u ovom ( kao i u filmu Waitress) nalazim totalno pomaknutim, pod navodnike “ženskim”, koji izvrsno životno funkcionira. Bette Midler uskočila je kao majka glavne junakinje, i zapečatila izvrsnost na ovom filmu. Go, Helen, go!
5. Mamma Mia!
r. Phyllida Lloyd (1957)
Žene preuzimaju režiju mjuzikla, pa je tako prošlogodišnji odličan Across the Universe režirala Julie Taymor, a ovdje je to fenomenalno učinila Phyllida Lloyd. To je zato što te dame inače režiraju opere. Nema se ovdje puno što za reći, ABBA je neuništiva, a Meryl Streep je uvijek tako slatko vidjeti u veseloj ulozi. Glumi cijela četa poznatih glumaca, a i vjerojatno ste film već pogledali…
Žene preuzimaju režiju mjuzikla, pa je tako prošlogodišnji odličan Across the Universe režirala Julie Taymor, a ovdje je to fenomenalno učinila Phyllida Lloyd. To je zato što te dame inače režiraju opere. Nema se ovdje puno što za reći, ABBA je neuništiva, a Meryl Streep je uvijek tako slatko vidjeti u veseloj ulozi. Glumi cijela četa poznatih glumaca, a i vjerojatno ste film već pogledali…
r. Fatih Akin (1973)
Fatih Akin… Fatih Akin… Fatih Akin… trenutno najbolji mladi režiser na svijetu… bez premca. I možda najveći feminist, iako sumnjam da ga se tako doživljava. Glavom kroz zid bio je jedini film na kojem mi je SVE tako savršeno funkcioniralo po izlasku iz kina. Ovaj je malo manje nabrijan, ali što je dobar… višeslojan… uf, što volim takve.
Fatih Akin… Fatih Akin… Fatih Akin… trenutno najbolji mladi režiser na svijetu… bez premca. I možda najveći feminist, iako sumnjam da ga se tako doživljava. Glavom kroz zid bio je jedini film na kojem mi je SVE tako savršeno funkcioniralo po izlasku iz kina. Ovaj je malo manje nabrijan, ali što je dobar… višeslojan… uf, što volim takve.
3. Nothing Is Private / Towelhead
Režiser Alan Ball (1957) napisao je scenarij za American Beauty, što puno toga govori. Možete ući u zamku i nazvati ga prljavim pedofilom, jer teško je gledati neke scene u Towelheadu. No kada Alan Ball ima u filmu lik kojeg glumi Toni Collette, možete odustati od “prljavog pedofila” i reći “isuse, kako majstorski upakirano”. A mlada Summer Bishil koja glumi Jasiru… tu djevojku vidjet ćemo sigurno još ponegdje.
2. American Teen
r. Nanette Burstein (1970)
Ljudi jednostavno ne vjeruju da je Nanette Burstein uspjela napraviti ovako dobar ‘filmski’ dokumentarac. Nanette je prvo imala posla izabrati izolirani grad sa samo jednom srednjom školom u SAD-u, te je trebalo napraviti audiciju i izabrati likove. Odlučila se za 4 arhetipska lika (lijepa kučka, arty-indie djevojka, nerdy geek, najbolji sportaš) i pratila ih godinu dana. Film je inače pobijedio na Sundanceu, a Burstein je instantno dobila pare za svoj prvi dugometražni igrani film. Bravo!
Ljudi jednostavno ne vjeruju da je Nanette Burstein uspjela napraviti ovako dobar ‘filmski’ dokumentarac. Nanette je prvo imala posla izabrati izolirani grad sa samo jednom srednjom školom u SAD-u, te je trebalo napraviti audiciju i izabrati likove. Odlučila se za 4 arhetipska lika (lijepa kučka, arty-indie djevojka, nerdy geek, najbolji sportaš) i pratila ih godinu dana. Film je inače pobijedio na Sundanceu, a Burstein je instantno dobila pare za svoj prvi dugometražni igrani film. Bravo!
1. Happy-Go-Lucky
r. Mike Leigh (1943)
Mislim, svaka čast mladim filmskim režiserskim i scenarističkim snagama, koje uzimaju sve više prostora i rade odlične filmove… ali neke stvari mogu doći jedino iskustvom. Sally Hawkins, kao i svi (kao i uvijek) likovi Mike Leigha briljiraju u svojim izvedbama. U-ži-va-nci-ja.
Recenzija Mime Simić.
Mislim, svaka čast mladim filmskim režiserskim i scenarističkim snagama, koje uzimaju sve više prostora i rade odlične filmove… ali neke stvari mogu doći jedino iskustvom. Sally Hawkins, kao i svi (kao i uvijek) likovi Mike Leigha briljiraju u svojim izvedbama. U-ži-va-nci-ja.
Recenzija Mime Simić.
Staro otkriće godine pak je film iz 2004.: Wilby Wonderful, bolji Brokeback Mountain prije Brokeback Mountaina. A ako nekome fali seksa u ovim filmovima, možda će pomoći Real People, Real Life, Real Sex dokumentarci comstockfilmova.