Besplatne radionice plesne kritike

Nakon prošlogodišnje uspješno realizirane prve serije radionica plesne kritike, Hrvatski centar ITI ponovno organizira radionice kritičkoga pisanja o plesu za potencijalne plesne kritičare i mlade autore, koji će se tijekom dvomjesečnog radioničkog ciklusa pobliže upoznati s posebnostima plesne umjetnosti i plesnim kontekstom, razvijati analitički pristup gledanju predstava i vještine kritičkog pisanja.

Polaznici će dobiti uvid u teme koje su nezaobilazne svakome tko se susreće s pisanjem o plesu – kako tumačiti scensko znakovlje i pokret, kako tijelo u konkretnome izvedbenom kontekstu proizvodi značenja, kako se odnositi prema tijelu koje mogućnostima i/ili izgledom izmiče uobičajenim predodžbama o plesu i plesaču, kako razmatrati plesne citate i relacije recentne produkcije s plesnim klasicima i drugim umjetnostima, itd.

Govorit će se o različitim vrstama kritičkog pisanja, značenju umjetničke i općenito kritike danas, elementima koje kritički tekst mora sadržavati, važnosti argumentacije vrijednosne prosudbe te će se vježbati usmjeravanje pozornosti na određeni segment predstave tijekom gledanja, povezivanje različitih elemenata koji se pojavljuju tijekom analize, postavljanje interpretacijskog okvira i drugo. Predviđeno je da polaznici sudjeluju u raspravama o temama koje će se tijekom susreta načeti te da radeći na tekstovima o izvedbenim događanjima koja će se u to vrijeme zbivati unapređuju vlastite vještine pisanja.

Najuspješniji tekstovi nastali u tom razdoblju objavit će se na blogu https://plesnakritika.wordpress.com.

Radionice će voditi plesna kritičarka i teoretičarka Ivana Slunjski, jedna od urednica časopisa za plesnu umjetnost Kretanja.

Radionice će se održavati svakog utorka od 17. listopada do 5. prosinca, od 16 do 18 sati u prostorima Hrvatskog centra ITI, Basaričekova 24, Zagreb, te još sat vremena jedan dan u tjednu (ovisi o terminima kad će se prikazivati predstave) nakon zajedničkog gledanja izvedbe na lokaciji na kojoj se predstava izvodi.

Radionice su ponajprije usmjerene polaznicima od 20 do 30 godina, ali otvorena su svima zainteresiranima za ples i kritičko promišljanje predstava.

Prijava na radionice treba sadržavati:
– ime i prezime, kontaktne podatke (e-adresa, broj mobitela)