Renee Bracey Sherman: Svi mi volimo nekoga tko je imao pobačaj

Međunarodna mreža za smanjenje diskriminacije i stigmatizacije pobačaja - Inroads u Zagrebu je od 12. do 16. ožujka održala drugi po redu globalni susret svojih članica. Mreža okuplja više od 950 ljudi iz cijelog svijeta – novinara/ki, aktivista/kinja, zdravstvenih djelatnica/ka, predstavnika/ca udruga i institucija – kojima je zajednički cilj promijeniti diskurs o pobačaju i stvoriti svijet u kojem pobačaj nije…

Zagrebačko psihološko društvo: Svjedočenje nasilju u obitelji za djecu predstavlja ozbiljan rizik za daljnji razvoj

U javnom prostoru o nasilju u obitelji čujemo rijetko. Najčešće potaknuti nekim događajem koji je dospio u naslovnice ili kroz politička nadmetanja. Kada o nasilju govorimo u javnosti nerijetko se to događa na agresivan način, osuđujemo žrtve jer „što se nisu ranije javile“ ili „same su si krive što su birale takve“, prozivamo institucije „jer su zakazale“, pozivamo na nasilje…

Eszter Kováts: Pozivanje na ljudska prava neće poboljšati položaj žena u društvu

Nova publikacija Zaklade Friedrich Ebert iz Budimpešte pod nazivom Budućnost Europske unije – feminističke perspektive iz istočne i srednje Europe (The Future of the European Union - Feminist Perspectives from East-Central Europe) je intrigantna zbirka istočnoeuropskih i srednjoeuropskih glasova na temu roda, EU, reproduktivnih prava, ekonomije i globalnih nejednakosti. Urednica publikacije Eszter Kováts je politologinja i doktorantica na Sveučilištu ELTE…

Ratificirajte Istanbulsku konvenciju!

Sjećam se kad je Elemental izbacio pjesmu 'Napokon'. Imala sam tada nekih 12, 13 godina i bila sam u začetku svoje tinejdžerske dobi. S mamom sam se svađala oko svega, izlazaka, škole i svih stvari koje su mi tada bile bitne. Zamjerala sam joj što nikada nema vremena, što joj je posao bitniji od mene. Svesrdno sam se trudila da…

Zoopolis: Razgovor s Alenkom – prvom psicom koja je postala dijelom hrvatske akademske zajednice

O ljudima i svim drugim životinjama, na kulturnoanimalistički način, čitajte u našoj novoj rubrici "Zoopolis". Lidija, Suzana i suradnice/ici - životinjski i ljudski - za vas pišu o drugim životinjama i ljudima koji ih obožavaju, mrze, štuju ili proklinju... Jer animalno je elementarno! *** Iako Alenkina priča počinje puno, puno ranije, kao što to inače biva s napuštenim psima, teško…

Daniel Martinović: Dugine obitelji i dalje su u strahu od reakcija okoline

Udruga Dugine obitelji ovog je četvrtka u Medijateci Francuskog instituta održala predstavljanje slikovnice 'Moja dugina obitelj', prve slikovnice u Hrvatskoj koja obrađuje temu istospolnih roditelja s djecom. Ideja o slikovnici nastala je nakon što su Dugine obitelji provele istraživanje koje je pokazalo da se dugine obitelji kratko spominju u svega nekoliko slikovnica, a njezin je glavni cilj priču o takvim…

Teorijska čitanka: Koja je uloga žena u održivom razvoju?

U svom tekstu Heroine održivog razvoja. Kritička perspektiva na rod i održivi razvoj (PDF), Marianna Szczygielska analizira ulogu žena u održivom razvoju te načine na koje međunarodne organizacije za razvojnu pomoć u zemljama 'trećeg svijeta' promiču globalni neoliberalni poredak. Održivi razvoj najčešće shvaćamo kao alternativu dominantnom diskursu o razvoju, koji se temelji na ideji linearnog napretka. Održivi razvoj, navodi se…

Predstavljamo aktivistkinje i umjetnice koje su obilježile 2017. godinu

U opširnom pregledu koji slijedi odabrale smo neke od najinspirativnijih inicijativa i osoba s umjetničke i aktivističke scene koje su obilježile 2017. godinu. I premda je ova godina na ljudsko-pravaškoj sceni bila jedna od najtežih u posljednjem desetljeću, baš usprkos tome trebamo se utjecati pozitivnim snagama i strategijama otpora koje posjedujemo, a kojih nema malo.

Insceniranje zločinačkog maskuliniteta

Kao što je primetio likovni kritičar Hal Foster, „opsceno“ ne znači „protiv-scene“, već je to napad na scenu predstavljanja (image-screen). Ova ne-priznata veza opscenog sa scenom je prisutna i u „scenama“ nasilja, bilo da se one odvijaju na filmskom platnu kao inscenacija, ili uživo, u prizorima rata i zlostavljanja, mučenja zarobljenika. Samo nasilje je scenično, ono „čezne“ za scenom kao…
Subscribe to this RSS feed