Film koji nas je uvrijedio

Dok su se jučer palila svjetla kinodvorane, pomislila sam kako mi je kraj novog Grlićevog filma ujedno i njegova najdraža scena: odjavna špica na kojoj su izlistana imena ljudi koji su na filmu radili i preko nje nova pjesma Josipe Lisac, Riječ koja nas je uvrijedila. Napokon je bilo gotovo, da. Devedeset minuta stereotipa i neuvjerljivosti, devedeset minuta općih mjesta…

Catherine Driscoll: Djevojaštvo je prostor užitka i mogućnosti jednako koliko i mjesto prinude

Kada sam svojim prijateljima i poznanicima rekla da će se ovogodišnji Vox Feminae festival baviti djevojkama, svi su bili zaintrigirani, no mnogima nije baš bilo sasvim jasno što sam pod tim točno mislila. Informacija da su djevojke predmet znanstvenog istraživanja nije, naravno, pretjerano iznenađujuća, no mnogima je novost bila da su se još sedamdesetih godina prošlog stoljeća na presjecištu feminističke…

'Primadone' na jezeru Vierwaldstatter

Lucerne, švicarski gradić smješten na jezeru Vierwaldstatter među Alpama, kojeg je na svojim platnima ovjekovječio J.M. W. Turner, u prozi Tolstoj i Twaine, u glazbi Wagner, a kraljica Viktorija posjećivala pod pseudoimenom Kontesa od Kenta, u današnje vrijeme prebivalište je najvećih glazbenika/ca svijeta, koji se od 1938. naovamo okupljaju na Ljetnom lucernskom festivalu. Festival je nastao kad je Arturo Toscanini…

Ana Janevski: Muzej treba biti aktivni sugovornik i pokretač inicijativa vezanih za civilno društvo

Biografija Ane Janevski jedna je od onih pred kojima je teško ostati neimpresioniran: nakon završenog studija književnosti na rimskoj Sapienzi, magistrirala je na pariškoj École des hautes études en sciences sociales, nakon čega je četiri godine radila kao kustosica u varšavskom Muzeju moderne umjetnosti, da bi 2011. prešla u njujoršku MoMA-u gdje se i trenutno nalazi na poziciji Associate Curator…

Jagoda Kaloper: Moramo se izboriti da si olakšamo pristup medijima i svim stvarima u životu, jer momci se uvijek lakše izbore

Velika umjetnica Jagoda Kaloper napustila nas je u nedjelju 2. listopada. Iza sebe je ostavila neizbrisiv trag u gotovo svim umjetničkim pravcima. Starije generacije pamte je po iznimnim glumačkim ulogama, a neke mlađe i po novomedijskim radovima. Tijekom posljednjih desetak godina ponajviše se bavila multimedijalnom umjetnošću, stavarajući filmove, montirajući video uratke namijenjene izlaganju u galerijama. Uvijek svestrana, inspirativna i nasmijana,…

Rumena Bužarovska: Feminizam je potreban jer je ušutkavanje žena norma i ne shvaća ih se profesionalno vrijednima

Makedonska spisateljica Rumena Bužarovska, u zadnjih je par godina postala jedno od glavnih imena hrvatske kratkopričaške scene. Na nju je ušla zbirkom priča Osmica (2010., Algoritam), tematski usmjerenom na žensku svakodnevnicu, da bi u zbirci priča Moj muž (2016., VBZ) na dosad jedinstven način opisala položaj/e žena/supruga u regiji – s dozom drskosti, humora i suočavanja sa 'stanjem na terenu',…

Vesna Lemaić: U mojim zadnjim romanima ogleda se borba protiv kapitalizma i europskih kriznih politika

Vesna Lemaić slovenska je spisateljica, vrlo aktivna na tamošnjoj aktivističkoj sceni. Iza nje su dva romana (Odlagališče, Cankarjeva založba, 2010. i Kokoška in ptiči, Škuc, 2014.) i jedna zbirka priča nedavno prevedena kod nas (Popularne priče, CeKaPe, 2014.) što je i bio povod za njeno nedavno gostovanje na Festivalu svjetske književnosti, a onda i za ovaj intervju.

Ivana Rogar: Ako je autoru stalo da ga čitaju dok je još živ, mora biti spreman na kompromise

Nakon dvije knjige kratkih priča Tamno ogledalo i Tumačenje snova književnica i urednica u izdavačkoj kući Durieux Ivana Rogar udomaćila se na hrvatskoj i regionalnoj književnoj sceni kao autorica koja u domaću literaturu unosi nove teme i pristupe. Strahovi, neuroze i unutarnji svjetovi djevojaka i žena u njezinim pričama pokazuju nevidljive slojeve stvarnosti u kojima živimo.

Mirjana Karanović: Kada je vrijeme loše, ne možeš biti dobar, moraš se pobuniti!

Mirjana Karanović glumica je koja je svojim ulogama obilježila tri desetljeća srpskog, hrvatskog i bosanskohercegovačkog filma, a i kazališta. Nakon toliko godina ispred kamere, stala je i iza nje. Zbog njezinog režijskog i scenarističkog (scenarij s njom supotpisuju Stevan Filipović i Darko Lungulov) prvijenca Dobra žena, u kojem je i u glavnoj ulozi, razgovarali smo s njom ovo ljeto u…
Subscribe to this RSS feed